Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of an Airfoil Using a Transition and Turbulence Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00306881" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00306881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scientific.net/AMM.819.356" target="_blank" >https://www.scientific.net/AMM.819.356</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.819.356" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.819.356</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of an Airfoil Using a Transition and Turbulence Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to evaluate the performance of airfoils with computational fluid dynamics (CFD) tools, modelling of transitional region in the boundary layer is very critical. Currently, there are several classes of transition-based turbulence model which are based on different methods. Among these, the k-kL- ω, which is a three equation turbulence model, is one of the prominent ones which is based on the concept of laminar kinetic energy. This model is phenomenological and has several advantageous features. Over the years, different researchers have attempted to modify the original version which was proposed by Walter and Cokljat in 2008 to enrich the modelling capability. In this article, a modified form of k-kL-ω transitional turbulence model has been used with the help of OpenFOAM for an investigative CFD analysis of a NACA 4-digit airfoil at range of angles of attack.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of an Airfoil Using a Transition and Turbulence Model

  • Popis výsledku anglicky

    In order to evaluate the performance of airfoils with computational fluid dynamics (CFD) tools, modelling of transitional region in the boundary layer is very critical. Currently, there are several classes of transition-based turbulence model which are based on different methods. Among these, the k-kL- ω, which is a three equation turbulence model, is one of the prominent ones which is based on the concept of laminar kinetic energy. This model is phenomenological and has several advantageous features. Over the years, different researchers have attempted to modify the original version which was proposed by Walter and Cokljat in 2008 to enrich the modelling capability. In this article, a modified form of k-kL-ω transitional turbulence model has been used with the help of OpenFOAM for an investigative CFD analysis of a NACA 4-digit airfoil at range of angles of attack.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP101%2F12%2F1271" target="_blank" >GAP101/12/1271: Vliv složitých okrajových podmínek na přechod do turbulence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Mechanics and Materials

  • ISSN

    1662-7482

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    819

  • Číslo periodika v rámci svazku

    January

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    356-360

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus