Utilization of thorium in LWR fuels aiming at thermal conductivity improvements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00310234" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00310234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICONE24-60300" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/ICONE24-60300</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICONE24-60300" target="_blank" >10.1115/ICONE24-60300</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilization of thorium in LWR fuels aiming at thermal conductivity improvements
Popis výsledku v původním jazyce
One of the main drawbacks of uranium dioxide, which is used in almost all nuclear power reactors, is its low thermal conductivity. As a consequence, temperature at the center of fuel pellet is relatively high, because heat is poorly conducted away. To reach a higher level of safety, maximal temperature in any fuel pellet is one of the main limiting parameters, which restrict the fuel thermal output. This paper deals with the use of thorium in LWR fuels with the objective of fuel pellet maximal temperature reduction. Research investigating homogenous distribution of thorium dioxide (thoria) in uranium dioxide fuel has already been done and did not lead to considerable thermal conductivity improvements. The aim of this study is to investigate heterogeneous distribution of thorium in commonly used uranium dioxide fuel in the form of uranium and thorium pellets placed together.
Název v anglickém jazyce
Utilization of thorium in LWR fuels aiming at thermal conductivity improvements
Popis výsledku anglicky
One of the main drawbacks of uranium dioxide, which is used in almost all nuclear power reactors, is its low thermal conductivity. As a consequence, temperature at the center of fuel pellet is relatively high, because heat is poorly conducted away. To reach a higher level of safety, maximal temperature in any fuel pellet is one of the main limiting parameters, which restrict the fuel thermal output. This paper deals with the use of thorium in LWR fuels with the objective of fuel pellet maximal temperature reduction. Research investigating homogenous distribution of thorium dioxide (thoria) in uranium dioxide fuel has already been done and did not lead to considerable thermal conductivity improvements. The aim of this study is to investigate heterogeneous distribution of thorium in commonly used uranium dioxide fuel in the form of uranium and thorium pellets placed together.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JF - Jaderná energetika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020455" target="_blank" >TE01020455: Centrum pokročilých jaderných technologií (CANUT)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2016 24th International Conference on Nuclear Engineering, ICONE 24
ISBN
978-0-7918-5001-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
American Society of Mechanical Engineers - ASME
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Charlotte, North Carolina
Datum konání akce
26. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000387191000014