Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diesel engine emissions in real world driving: Laboratory limits achieved on the road?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00313193" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00313193 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diesel engine emissions in real world driving: Laboratory limits achieved on the road?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Latest regulation for vehicle emissions requires manufacturers to meet stringent limits on certification drive cycle in laboratory by using advanced engine and catalyst technology. It has been debated that real world driving performance is different. The objective of this study is to understand how diesel powered vehicle behaves on the road and why. Using portable emission measurement system, road data were collected from a Euro 5 diesel vehicle. Results show that some road driving emissions were very low and close to laboratory limits, whereas others are much higher. Control strategy and catalyst sizing seem to be the key factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Diesel engine emissions in real world driving: Laboratory limits achieved on the road?

  • Popis výsledku anglicky

    Latest regulation for vehicle emissions requires manufacturers to meet stringent limits on certification drive cycle in laboratory by using advanced engine and catalyst technology. It has been debated that real world driving performance is different. The objective of this study is to understand how diesel powered vehicle behaves on the road and why. Using portable emission measurement system, road data were collected from a Euro 5 diesel vehicle. Results show that some road driving emissions were very low and close to laboratory limits, whereas others are much higher. Control strategy and catalyst sizing seem to be the key factors.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů