Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO DIESEL FUEL MIXTURES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318443" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.smartcats.eu/event/3rd-general-meeting-and-workshop-on-secs-in-industry-of-smartcats-action/" target="_blank" >http://www.smartcats.eu/event/3rd-general-meeting-and-workshop-on-secs-in-industry-of-smartcats-action/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO DIESEL FUEL MIXTURES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It seems, that benefits of usage hydrotreated vegetable oil (HVO) in PN, PM, CO and HC emissions and marginal effect to NOx open new possibilities for optimization of ECU strategy for PM-NOx trade-off. Nevertheless, presented positive results are attained without any optimization for HVO30 of HVO100 fuel. Furthermore, analysis of emissions of individual modes shows, that HVO content in regular diesel fuel improves CO and HC emissions significantly and improves NOx at idle and light load modes. Therefore HVO has potential to improve emission in urban traffic, where these modes are typical and exhaust temperature is below of optimum for aftertreatment systems. It is expected, that HVO content in regular diesel fuel reduce unburned fractions at low combustion temperature.

  • Název v anglickém jazyce

    EMISSIONS AND PERFORMANCE OF A PASSENGER CAR SIZE DIESEL ENGINE FUELLED WITH HVO DIESEL FUEL MIXTURES

  • Popis výsledku anglicky

    It seems, that benefits of usage hydrotreated vegetable oil (HVO) in PN, PM, CO and HC emissions and marginal effect to NOx open new possibilities for optimization of ECU strategy for PM-NOx trade-off. Nevertheless, presented positive results are attained without any optimization for HVO30 of HVO100 fuel. Furthermore, analysis of emissions of individual modes shows, that HVO content in regular diesel fuel improves CO and HC emissions significantly and improves NOx at idle and light load modes. Therefore HVO has potential to improve emission in urban traffic, where these modes are typical and exhaust temperature is below of optimum for aftertreatment systems. It is expected, that HVO content in regular diesel fuel reduce unburned fractions at low combustion temperature.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů