Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318446" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předmětem zprávy je popis výsledků zkoušek rozdílných kapalných paliv vhodných pro dvoupalivové vznětové motory, u nichž ve vhodných režimech dochází ke spalování připravené (přibližně homogenní) směsi zemní plynu a vzduchu iniciovaného vznětem kapalného paliva. Takto provozovaný motor bude pro účely této zprávy nadále nazýván zjednodušeně jako dvoupalivový. Posuzován je vliv na základní energetické parametry (Pi a ISHC) a tvorbu emisí včetně emisí částic. Dále byly porovnávány vlastnosti vstřikovače z hlediska jeho zanášení před zahájením měření a po jeho provedení. Testovanými palivy byly referenční motorová nafta z rozvodu laboratoře VTP Roztoky, referenční motorová nafta s 30% HVO a palivo 100% HVO (dále označováno jako HVO30 a HVO100). Pro verifikaci opakovatelnosti měření a odhad vlivu zanášení vstřikovače byl test s referenční naftou z rozvodu laboratoře VTP Roztoky proveden dvakrát a to jako první a jako poslední ze série měření. Celkem tedy byla provedena čtyři měření. Palivo z rozvodu v laboratoři VTP Roztoky je dále označováno jako VTP_MN pro úvodní měření a VTP_MN_r pro závěrečné měření (r jako repetice), přičemž se jedná o shodné palivo ze stejného závozu. Testy probíhaly v laboratoři Centra vozidel udržitelné mobility při ČVUT v Praze, konkrétně na Stanovišti 2 v areálu VTP Roztoky na upraveném výzkumném vznětovém jednoválcovém motoru AVL. Motor je vybaven soudobým vstřikovacím systémem typu common rail a je řízen otevřenou řídicí jednotkou. Zvolený testovací cyklus je založen na třináctibodovém stacionárním testu WHSC.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of the effect of the composition of liquid fuel on the energy and emission parameters of an automotive dual fuel compression ignition engine with pilot injection of liquid fuel

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the report is a description of the tests of various liquid fuels suitable for dual fuel compression ignition engines, with a combustion of homogeneous mixture of air and natural gas initiated by a pilot injection and ignition of liquid fuel.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů