Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318446" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318446 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem zprávy je popis výsledků zkoušek rozdílných kapalných paliv vhodných pro dvoupalivové vznětové motory, u nichž ve vhodných režimech dochází ke spalování připravené (přibližně homogenní) směsi zemní plynu a vzduchu iniciovaného vznětem kapalného paliva. Takto provozovaný motor bude pro účely této zprávy nadále nazýván zjednodušeně jako dvoupalivový. Posuzován je vliv na základní energetické parametry (Pi a ISHC) a tvorbu emisí včetně emisí částic. Dále byly porovnávány vlastnosti vstřikovače z hlediska jeho zanášení před zahájením měření a po jeho provedení. Testovanými palivy byly referenční motorová nafta z rozvodu laboratoře VTP Roztoky, referenční motorová nafta s 30% HVO a palivo 100% HVO (dále označováno jako HVO30 a HVO100). Pro verifikaci opakovatelnosti měření a odhad vlivu zanášení vstřikovače byl test s referenční naftou z rozvodu laboratoře VTP Roztoky proveden dvakrát a to jako první a jako poslední ze série měření. Celkem tedy byla provedena čtyři měření. Palivo z rozvodu v laboratoři VTP Roztoky je dále označováno jako VTP_MN pro úvodní měření a VTP_MN_r pro závěrečné měření (r jako repetice), přičemž se jedná o shodné palivo ze stejného závozu. Testy probíhaly v laboratoři Centra vozidel udržitelné mobility při ČVUT v Praze, konkrétně na Stanovišti 2 v areálu VTP Roztoky na upraveném výzkumném vznětovém jednoválcovém motoru AVL. Motor je vybaven soudobým vstřikovacím systémem typu common rail a je řízen otevřenou řídicí jednotkou. Zvolený testovací cyklus je založen na třináctibodovém stacionárním testu WHSC.
Název v anglickém jazyce
Determination of the effect of the composition of liquid fuel on the energy and emission parameters of an automotive dual fuel compression ignition engine with pilot injection of liquid fuel
Popis výsledku anglicky
The subject of the report is a description of the tests of various liquid fuels suitable for dual fuel compression ignition engines, with a combustion of homogeneous mixture of air and natural gas initiated by a pilot injection and ignition of liquid fuel.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů