Verification and possible applications of new 3D panel method with boundary layer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00319377" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00319377 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://stc.fs.cvut.cz/history/2017/sbornik/papers/pdf/6577.pdf?_=1491843908" target="_blank" >http://stc.fs.cvut.cz/history/2017/sbornik/papers/pdf/6577.pdf?_=1491843908</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Verification and possible applications of new 3D panel method with boundary layer
Popis výsledku v původním jazyce
Robust and well tested 3D panel method for potential flow solution was coupled to a two-equation integral 2D boundary layer model. The result is a sophisticated tool for solving the problem of both steady and unsteady viscous flow around streamlined lifting bodies such as wings or blades of turbomachines in external flow. The key aspect of the model is a quasi-simultaneous computation using interaction coefficients that allow solution of boundary layer with transition and other regions of strong interaction. The advantages and shortcomings of the new model are discussed based on the comparison with CFD results and the results of an advanced lifting line model. An elliptic wing with NACA4415 airfoil was chosen as a test case for comparison. Drag evaluation in the Trefftz plane was used as an alternative method for drag calculation in order to minimize force over surface integration error.
Název v anglickém jazyce
Verification and possible applications of new 3D panel method with boundary layer
Popis výsledku anglicky
Robust and well tested 3D panel method for potential flow solution was coupled to a two-equation integral 2D boundary layer model. The result is a sophisticated tool for solving the problem of both steady and unsteady viscous flow around streamlined lifting bodies such as wings or blades of turbomachines in external flow. The key aspect of the model is a quasi-simultaneous computation using interaction coefficients that allow solution of boundary layer with transition and other regions of strong interaction. The advantages and shortcomings of the new model are discussed based on the comparison with CFD results and the results of an advanced lifting line model. An elliptic wing with NACA4415 airfoil was chosen as a test case for comparison. Drag evaluation in the Trefftz plane was used as an alternative method for drag calculation in order to minimize force over surface integration error.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Studentská tvůrčí činnost 2017 - sborník konference
ISBN
978-80-01-06143-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
ČVUT v Praze - Fakulta strojní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—