Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum proudění směsi ve spalovacím prostoru vozidlového čtyřválcového zážehového motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320413" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320413 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum proudění směsi ve spalovacím prostoru vozidlového čtyřválcového zážehového motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce pojednává o problematice náplně válce, o jejích základních pohybech, průtokových a vírových vlastnostech sacích kanálů a o samotných vírových číslech. Dále je v práci zpracována simulace statické profukovací zkoušky včetně detailního popisu postupu práce s programem AVL FIRE i následného vyhodnocení vírových čísel. Dále se práce zabývá dynamickými simulacemi, vlivem konstrukčních úprav spalovacího prostoru a tvaru koruny pístu na proudové pole, vírová čísla a Turbulentní kinetickou energii. Poslední část práce pojednává o výsledcích z 0D a 3D přístupů a o jejich vzájemném porovnání.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of in-cylinder flow for the case of automotive 4-cylinder SI engine

  • Popis výsledku anglicky

    This thesis deals with problematics of in-cylinder flow, flow and vortex properties of intake channels and vortex numbers itself. In following part the thesis presents simulations of steady flow benchmark including detailed description of work procedure in software AVL FIRE and following evaluation of vortex numbers. In following chapter the thesis deals with dynamic simulations and with influence of geometric modifications of combustion chamber and piston crown on flow field, vortex numbers and Turbulence Kinetic Energy. In last section thesis presents a comparison of results between 0D and 3D approaches.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20303 - Thermodynamics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů