Měření a porovnání emisí z kontinuálního spalování konvenčního a alternativního paliva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320515" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření a porovnání emisí z kontinuálního spalování konvenčního a alternativního paliva
Popis výsledku v původním jazyce
Obsahem zprávy je experimentální výzkum použití alternativních paliv (Bionafty (MEŘO) a Biolihu) jakožto náhrady konvenčního paliva (nafty) v rámci výzkumu udržitelné mobility. Cílem prací bylo porovnat škodlivé emise z kontinuálního spalování zmíněných paliv. Pro dosažení kontinuálního spalování bylo použito zařízení: nezávislé vozidlové topení BREEZE III pro ohřev vzduchu. Z naměřených dat je v případě Biolihu patrný nárůst emisí CO a současný pokles emisí NOx v porovnání s konvenčním palivem, což se také očekávalo. Naproti tomu, emise z paliva Bionafta byly velmi podobné jako z konvenčního paliva. Navíc bylo v rámci výzkumu provedeno měření emisí z kontinuálního spalování za velmi nízkých teplot (-25°C) za použití speciálního konvenčního paliva- arktická nafta. Dle očekávání bylo zjištěno významné zvýšení emisí CO a HC během startovací fáze – zřejmě jako důsledek zpomalení až zastavení spalování směsi v blízkosti studených stěn spalovací komory.
Název v anglickém jazyce
Measurement and comparison of emissions from continuous combustion of conventional and alternative fuels
Popis výsledku anglicky
Content of the report is an experimental research with conventional fuel (diesel) and alternative fuels (Biodiesel (FAME) and Bioethanol) in framework of sustainable mobility research. Goal of investigation is to compare emissions from continuous combustion of mentioned fuels. An independent fuel-operated heater (FOH) BREEZE III has been applied for continuous combustion of mentioned fuels. As shown measured data, there is an increase of CO and, at the same time, a decrease of NOx in case of Bioethanol fuel compared to diesel fuel, as expected. On the other hand, emissions at Biodiesel fuel are similar to conventional diesel fuel, as expected as well. Moreover, measurement of emissions from continuous combustion of arctic diesel fuel at very low temperature (-25°C) has been performed. Expected high values of emissions of CO and HC were observed just during starting phase – apparently as a result of slowing down to stopping the burning of the mixture near the cold walls of the combustion chamber.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů