Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření a porovnání emisí z kontinuálního spalování konvenčního a alternativního paliva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00320515" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00320515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření a porovnání emisí z kontinuálního spalování konvenčního a alternativního paliva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsahem zprávy je experimentální výzkum použití alternativních paliv (Bionafty (MEŘO) a Biolihu) jakožto náhrady konvenčního paliva (nafty) v rámci výzkumu udržitelné mobility. Cílem prací bylo porovnat škodlivé emise z kontinuálního spalování zmíněných paliv. Pro dosažení kontinuálního spalování bylo použito zařízení: nezávislé vozidlové topení BREEZE III pro ohřev vzduchu. Z naměřených dat je v případě Biolihu patrný nárůst emisí CO a současný pokles emisí NOx v porovnání s konvenčním palivem, což se také očekávalo. Naproti tomu, emise z paliva Bionafta byly velmi podobné jako z konvenčního paliva. Navíc bylo v rámci výzkumu provedeno měření emisí z kontinuálního spalování za velmi nízkých teplot (-25°C) za použití speciálního konvenčního paliva- arktická nafta. Dle očekávání bylo zjištěno významné zvýšení emisí CO a HC během startovací fáze – zřejmě jako důsledek zpomalení až zastavení spalování směsi v blízkosti studených stěn spalovací komory.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement and comparison of emissions from continuous combustion of conventional and alternative fuels

  • Popis výsledku anglicky

    Content of the report is an experimental research with conventional fuel (diesel) and alternative fuels (Biodiesel (FAME) and Bioethanol) in framework of sustainable mobility research. Goal of investigation is to compare emissions from continuous combustion of mentioned fuels. An independent fuel-operated heater (FOH) BREEZE III has been applied for continuous combustion of mentioned fuels. As shown measured data, there is an increase of CO and, at the same time, a decrease of NOx in case of Bioethanol fuel compared to diesel fuel, as expected. On the other hand, emissions at Biodiesel fuel are similar to conventional diesel fuel, as expected as well. Moreover, measurement of emissions from continuous combustion of arctic diesel fuel at very low temperature (-25°C) has been performed. Expected high values of emissions of CO and HC were observed just during starting phase – apparently as a result of slowing down to stopping the burning of the mixture near the cold walls of the combustion chamber.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů