An improved reactive power MRAS speed estimator with optimization for a hybrid electric vehicles application
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00321346" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00321346 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dynamicsystems.asmedigitalcollection.asme.org/article.aspx?articleid=2672400" target="_blank" >http://dynamicsystems.asmedigitalcollection.asme.org/article.aspx?articleid=2672400</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4039212" target="_blank" >10.1115/1.4039212</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An improved reactive power MRAS speed estimator with optimization for a hybrid electric vehicles application
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an improved speed estimator for a permanent magnet synchronous motor (PMSM). It focuses on hybrid electric vehicles (HEVs). The speed estimator is based on reactive power model reference adaptive system (Q-MRAS). The MRAS parameters are tuned using particle swarm optimization (PSO) algorithms. The proposed method has been experimentally verified with a 100 kW, 5000 rpm PMSM, and a good agreement between the measured speed and the estimated speed is found. It is shown that the proposed method is able to handle the transition into the flux weakening mode without any problem.
Název v anglickém jazyce
An improved reactive power MRAS speed estimator with optimization for a hybrid electric vehicles application
Popis výsledku anglicky
This paper presents an improved speed estimator for a permanent magnet synchronous motor (PMSM). It focuses on hybrid electric vehicles (HEVs). The speed estimator is based on reactive power model reference adaptive system (Q-MRAS). The MRAS parameters are tuned using particle swarm optimization (PSO) algorithms. The proposed method has been experimentally verified with a 100 kW, 5000 rpm PMSM, and a good agreement between the measured speed and the estimated speed is found. It is shown that the proposed method is able to handle the transition into the flux weakening mode without any problem.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Dynamic Systems, Measurement and Control, Transactions of the ASME
ISSN
0022-0434
e-ISSN
1528-9028
Svazek periodika
140
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000430128900016
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85044400414