Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of material removal on radial compressor wheel of aircraft engine after finishing production operations using CMM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00325212" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00325212 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mmscience.eu/november-2018.html#201818" target="_blank" >http://www.mmscience.eu/november-2018.html#201818</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2018_11_201818" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2018_11_201818</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of material removal on radial compressor wheel of aircraft engine after finishing production operations using CMM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the dimensional analysis of the turboprop aircraft engine radial compressor wheel. The radial compressor wheel is very complex component. This part is manufactured by turning and five-axis milling technology. Due to the high stress of this part in service life, the residual stress in the surface layer is important. Desirable are the compressive stress levels to prevent cracks. For this reason, research is being carried out on technologies that influence the surface layer. They are the finishing technologies vibrational tumbling and superfinishing. The article describes the method used to measure the thickness variation of blade of the compressor wheel after vibrational tumbling and superfinishing. In terms of shape complexity a coordinate measuring machine with a rotary table was used.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of material removal on radial compressor wheel of aircraft engine after finishing production operations using CMM

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the dimensional analysis of the turboprop aircraft engine radial compressor wheel. The radial compressor wheel is very complex component. This part is manufactured by turning and five-axis milling technology. Due to the high stress of this part in service life, the residual stress in the surface layer is important. Desirable are the compressive stress levels to prevent cracks. For this reason, research is being carried out on technologies that influence the surface layer. They are the finishing technologies vibrational tumbling and superfinishing. The article describes the method used to measure the thickness variation of blade of the compressor wheel after vibrational tumbling and superfinishing. In terms of shape complexity a coordinate measuring machine with a rotary table was used.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH01011405" target="_blank" >TH01011405: Zvyšování životnosti a možnosti oprav lopatkových dílů kompresoru z Ti6Al4V v turbovrtulových motorech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

    1805-0476

  • Svazek periodika

    4_2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2521-2525

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057342204