Scavenged Pre-chamber Volume Effect on Gas Engine Performance and Emissions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00328519" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00328519 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Scavenged Pre-chamber Volume Effect on Gas Engine Performance and Emissions
Popis výsledku v původním jazyce
This work presents development and experimental investigation of advanced ignition system with scavenged pre-chamber for extremely lean mixture combustion in a natural gas fueled engine. The lean burn concept is used to reach low production of nitric oxides emissions (NOx). The influence of the scavenged pre-chamber volume on the combustion and engine performance is presented in this paper. Two pre-chambers with different volume (2,3 % and 4,9% of compression volume) were tested at steady state conditions on a gas-fueled engine with 102 mm bore and 120 mm stroke. The main effort was to solve the challenge with unburned hydrocarbons at extremely lean operation by increasing the pre-chamber volume and thus increase the ignition energy and improve the overall engine performance.
Název v anglickém jazyce
Scavenged Pre-chamber Volume Effect on Gas Engine Performance and Emissions
Popis výsledku anglicky
This work presents development and experimental investigation of advanced ignition system with scavenged pre-chamber for extremely lean mixture combustion in a natural gas fueled engine. The lean burn concept is used to reach low production of nitric oxides emissions (NOx). The influence of the scavenged pre-chamber volume on the combustion and engine performance is presented in this paper. Two pre-chambers with different volume (2,3 % and 4,9% of compression volume) were tested at steady state conditions on a gas-fueled engine with 102 mm bore and 120 mm stroke. The main effort was to solve the challenge with unburned hydrocarbons at extremely lean operation by increasing the pre-chamber volume and thus increase the ignition energy and improve the overall engine performance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Scientific Proceeding KOKA 2018
ISBN
978-80-552-1880-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
35-43
Název nakladatele
SPU Nitra
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitrianske Rudno
Datum konání akce
19. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—