Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Mathematical Modelling of Aeroelastic Problems with Finite Element Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00330208" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00330208 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201817002104" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201817002104</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201817002104" target="_blank" >10.1051/epjconf/201817002104</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Mathematical Modelling of Aeroelastic Problems with Finite Element Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is interested in solution of two-dimensional aeroelastic problems. Two mathematical models are compared for a benchmark problem. First, the classical approach of linearized aerodynamical forces is described to determine the aeroelastic instability and the aeroelastic response in terms of frequency and damping coefficient. This approach is compared to the coupled fluid-structure model solved with the aid of finite element method used for approximation of the incompressible Navier-Stokes equations. The finite element approximations are coupled to the non-linear motion equations of a flexibly supported airfoil. Both methods are first compared for the case of small displacement, where the linearized approach can be well adopted. The influence of nonlinearities for the case of post-critical regime is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    On Mathematical Modelling of Aeroelastic Problems with Finite Element Method

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is interested in solution of two-dimensional aeroelastic problems. Two mathematical models are compared for a benchmark problem. First, the classical approach of linearized aerodynamical forces is described to determine the aeroelastic instability and the aeroelastic response in terms of frequency and damping coefficient. This approach is compared to the coupled fluid-structure model solved with the aid of finite element method used for approximation of the incompressible Navier-Stokes equations. The finite element approximations are coupled to the non-linear motion equations of a flexibly supported airfoil. Both methods are first compared for the case of small displacement, where the linearized approach can be well adopted. The influence of nonlinearities for the case of post-critical regime is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFM 17 - Experimental Fluid Mechanics 2017

  • ISBN

  • ISSN

    2100-014X

  • e-ISSN

    2100-014X

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDP Sciences - Web of Conferences

  • Místo vydání

    Les Ulis Cedex A

  • Místo konání akce

    Mikulov

  • Datum konání akce

    21. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000454317800105