On Mathematical Modelling of Aeroelastic Problems with Finite Element Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00330208" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00330208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201817002104" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201817002104</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201817002104" target="_blank" >10.1051/epjconf/201817002104</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Mathematical Modelling of Aeroelastic Problems with Finite Element Method
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is interested in solution of two-dimensional aeroelastic problems. Two mathematical models are compared for a benchmark problem. First, the classical approach of linearized aerodynamical forces is described to determine the aeroelastic instability and the aeroelastic response in terms of frequency and damping coefficient. This approach is compared to the coupled fluid-structure model solved with the aid of finite element method used for approximation of the incompressible Navier-Stokes equations. The finite element approximations are coupled to the non-linear motion equations of a flexibly supported airfoil. Both methods are first compared for the case of small displacement, where the linearized approach can be well adopted. The influence of nonlinearities for the case of post-critical regime is discussed.
Název v anglickém jazyce
On Mathematical Modelling of Aeroelastic Problems with Finite Element Method
Popis výsledku anglicky
This paper is interested in solution of two-dimensional aeroelastic problems. Two mathematical models are compared for a benchmark problem. First, the classical approach of linearized aerodynamical forces is described to determine the aeroelastic instability and the aeroelastic response in terms of frequency and damping coefficient. This approach is compared to the coupled fluid-structure model solved with the aid of finite element method used for approximation of the incompressible Navier-Stokes equations. The finite element approximations are coupled to the non-linear motion equations of a flexibly supported airfoil. Both methods are first compared for the case of small displacement, where the linearized approach can be well adopted. The influence of nonlinearities for the case of post-critical regime is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EFM 17 - Experimental Fluid Mechanics 2017
ISBN
—
ISSN
2100-014X
e-ISSN
2100-014X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences - Web of Conferences
Místo vydání
Les Ulis Cedex A
Místo konání akce
Mikulov
Datum konání akce
21. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000454317800105