Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza kompozitové konzole pro leteckou konstrukci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00331122" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00331122 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://stc.fs.cvut.cz/pdf19/9507.pdf?_=1553549878" target="_blank" >http://stc.fs.cvut.cz/pdf19/9507.pdf?_=1553549878</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza kompozitové konzole pro leteckou konstrukci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V leteckých konstrukcích se s výhodou využívá lehkých materiálu, ke kterým patří titan, kompozity, či hliníkové slitiny jako například dural. Hlavním rozdílem oproti homogennímu materiálu, který je nahrazen kompozitovým, je složitost výpočtu pevnosti a tuhosti daného dílu. Kompozitové materiály mají obecně vyšší potenciál, ale v důsledku složitějších výpočtů a komplexnější znalosti o zatížení je jejich aplikace pracnější. Daná součást spojuje kýlový nosník s žebry pomocí předepjatých šroubů. Konzole z kompozitu nahrazuje titanovou variantu hlavně z důvodu snížení ceny a hmotnosti. Nabízejí se dvě varianty, a to jedna se shodným profilem a druhá s rozdílným. Oba profily jsou z C/PPS, tedy z kompozitu s uhlíkovými vlákny a polyfenylsulfidovou matricí. Všechny výpočty byly realizovány v softwaru Abaqus.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of composite console for airplane fuselage

  • Popis výsledku anglicky

    Lightweight materials such as titanium, composites or aluminum alloys such as duralumin are preferably used in aircraft structures. The main difference from a homogeneous material that is replaced by a composite is the complexity of calculating the strength and stiffness of the part. Composite materials generally have a higher potential, but due to more complicated calculations and more comprehensive knowledge of loads, their application is more laborious. The component connects the keel to the ribs with prestressed screws. The composite bracket replaces the titanium variant mainly due to cost and weight reduction. There are two variants, one with the same profile and the other with a different profile. Both profiles are made of (C/PPS), ie carbon fiber composite and polyphenyl sulfide matrix. All calculations were performed in Abaqus software.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Konstrukční a technologický vývoj primárních leteckých dílů pokročilých tvarů z kompozitu s termoplastovou matricí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů