Analýza kompozitové konzole pro leteckou konstrukci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00331122" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00331122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://stc.fs.cvut.cz/pdf19/9507.pdf?_=1553549878" target="_blank" >http://stc.fs.cvut.cz/pdf19/9507.pdf?_=1553549878</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza kompozitové konzole pro leteckou konstrukci
Popis výsledku v původním jazyce
V leteckých konstrukcích se s výhodou využívá lehkých materiálu, ke kterým patří titan, kompozity, či hliníkové slitiny jako například dural. Hlavním rozdílem oproti homogennímu materiálu, který je nahrazen kompozitovým, je složitost výpočtu pevnosti a tuhosti daného dílu. Kompozitové materiály mají obecně vyšší potenciál, ale v důsledku složitějších výpočtů a komplexnější znalosti o zatížení je jejich aplikace pracnější. Daná součást spojuje kýlový nosník s žebry pomocí předepjatých šroubů. Konzole z kompozitu nahrazuje titanovou variantu hlavně z důvodu snížení ceny a hmotnosti. Nabízejí se dvě varianty, a to jedna se shodným profilem a druhá s rozdílným. Oba profily jsou z C/PPS, tedy z kompozitu s uhlíkovými vlákny a polyfenylsulfidovou matricí. Všechny výpočty byly realizovány v softwaru Abaqus.
Název v anglickém jazyce
Analysis of composite console for airplane fuselage
Popis výsledku anglicky
Lightweight materials such as titanium, composites or aluminum alloys such as duralumin are preferably used in aircraft structures. The main difference from a homogeneous material that is replaced by a composite is the complexity of calculating the strength and stiffness of the part. Composite materials generally have a higher potential, but due to more complicated calculations and more comprehensive knowledge of loads, their application is more laborious. The component connects the keel to the ribs with prestressed screws. The composite bracket replaces the titanium variant mainly due to cost and weight reduction. There are two variants, one with the same profile and the other with a different profile. Both profiles are made of (C/PPS), ie carbon fiber composite and polyphenyl sulfide matrix. All calculations were performed in Abaqus software.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Konstrukční a technologický vývoj primárních leteckých dílů pokročilých tvarů z kompozitu s termoplastovou matricí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů