Heat transfer analysis of a cryogenic vessel with built-in assembly
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00331670" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00331670 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.18462/iir.cryo.2019.0086" target="_blank" >https://doi.org/10.18462/iir.cryo.2019.0086</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18462/iir.cryo.2019.0086" target="_blank" >10.18462/iir.cryo.2019.0086</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Heat transfer analysis of a cryogenic vessel with built-in assembly
Popis výsledku v původním jazyce
The heat transfer to a cryostat equipped with a suspended assembly with liquid evaporation was described. The whole role was solved by a two-stage integration in length and time by a finite element method. The distribution of thermal bridges (inner receptacles and intakes) to intervals of unequal length, comprising dimensionally and materially homogeneous elements. For quasi-stationary points of the liquid height, the integration of thermal resistances along the length of the assembly and of the container inner vessel was carried out. The heat flow is divided into the heat for increase of temperature of the elements of the assembly and into evaporation of the differential quantity of liquid. The results were compared with the measured values on the alternative medium, liquid nitrogen. The work is important for modelling of the function of the LNG vehicle fuelling station technology.
Název v anglickém jazyce
Heat transfer analysis of a cryogenic vessel with built-in assembly
Popis výsledku anglicky
The heat transfer to a cryostat equipped with a suspended assembly with liquid evaporation was described. The whole role was solved by a two-stage integration in length and time by a finite element method. The distribution of thermal bridges (inner receptacles and intakes) to intervals of unequal length, comprising dimensionally and materially homogeneous elements. For quasi-stationary points of the liquid height, the integration of thermal resistances along the length of the assembly and of the container inner vessel was carried out. The heat flow is divided into the heat for increase of temperature of the elements of the assembly and into evaporation of the differential quantity of liquid. The results were compared with the measured values on the alternative medium, liquid nitrogen. The work is important for modelling of the function of the LNG vehicle fuelling station technology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000753" target="_blank" >EF16_019/0000753: Centrum výzkumu nízkouhlíkových energetických technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Refrigeration Science and Technology
ISBN
978-2-36215-025-8
ISSN
0151-1637
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
407-413
Název nakladatele
International Institute of Refrigeration
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
8. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000472960900055