Automation and Hybridization of a Manual Gearbox for Passenger Vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00334875" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00334875 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cas-sae.cz/autosympo.php" target="_blank" >http://www.cas-sae.cz/autosympo.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automation and Hybridization of a Manual Gearbox for Passenger Vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
Hybridization and automation possibilities of manual gearbox fo passenger vehicles. EM placement - benefits and drawbacks. Using EM for external synchronization and synchronization times for different gearshift scenarios. Usage of dog clutch for fast shifting and torque gap minimizing. Analysis of default AMT gearshift process and determination of potential improvements.
Název v anglickém jazyce
Automation and Hybridization of a Manual Gearbox for Passenger Vehicles
Popis výsledku anglicky
Hybridization and automation possibilities of manual gearbox fo passenger vehicles. EM placement - benefits and drawbacks. Using EM for external synchronization and synchronization times for different gearshift scenarios. Usage of dog clutch for fast shifting and torque gap minimizing. Analysis of default AMT gearshift process and determination of potential improvements.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů