Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The optimization of the driving power distribution between power units of the HEV powertrain based on the velocity profile

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00336241" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00336241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The optimization of the driving power distribution between power units of the HEV powertrain based on the velocity profile

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the main advantage of a Hybrid Electric Vehicle (HEV) is the possibility to control flow of the power distribution between vehicle power units. In general, the power distribution can be controlled independently on the vehicle velocity profile and current state of the other vehicle power units, but with respect to physical limits and boundaries, for example battery current state of charge. However if the route and correspondently velocity profile is known in advance, it can be optimized the power flow between vehicle power units with respect to the minimization of external power inputs (for example external battery charging etc.) The contribution is focused on the concept of optimization algorithm which can be used for power flow optimization between each power units based on velocity profile knowledge.

  • Název v anglickém jazyce

    The optimization of the driving power distribution between power units of the HEV powertrain based on the velocity profile

  • Popis výsledku anglicky

    One of the main advantage of a Hybrid Electric Vehicle (HEV) is the possibility to control flow of the power distribution between vehicle power units. In general, the power distribution can be controlled independently on the vehicle velocity profile and current state of the other vehicle power units, but with respect to physical limits and boundaries, for example battery current state of charge. However if the route and correspondently velocity profile is known in advance, it can be optimized the power flow between vehicle power units with respect to the minimization of external power inputs (for example external battery charging etc.) The contribution is focused on the concept of optimization algorithm which can be used for power flow optimization between each power units based on velocity profile knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů