The Pilot Influence on the Flutter Velocity of the Lightweight Plane
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00336866" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00336866 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1051/matecconf/201930406004" target="_blank" >https://doi.org/10.1051/matecconf/201930406004</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201930406004" target="_blank" >10.1051/matecconf/201930406004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Pilot Influence on the Flutter Velocity of the Lightweight Plane
Popis výsledku v původním jazyce
Flutter of the airplane is serious problem which is carefully investigated during design and testing both computationally and experimentally. The lightweight plane dynamics is however influenced by pilot, by his muscular transfer function. This study shortly describes results of experimental investigation of pilot's modal characteristics from 1 Hz up to 70 Hz. Next discusses the pilot influence on modal parameters of longitudinal flight control system of lightweight airplane. The change is aimed on the natural frequency and damping. This study also discusses the change of flutter velocity with dependence of new modal parameters influenced by pilot. Including a comparison with the current methodology - free and blocked longitudinal flight control system.
Název v anglickém jazyce
The Pilot Influence on the Flutter Velocity of the Lightweight Plane
Popis výsledku anglicky
Flutter of the airplane is serious problem which is carefully investigated during design and testing both computationally and experimentally. The lightweight plane dynamics is however influenced by pilot, by his muscular transfer function. This study shortly describes results of experimental investigation of pilot's modal characteristics from 1 Hz up to 70 Hz. Next discusses the pilot influence on modal parameters of longitudinal flight control system of lightweight airplane. The change is aimed on the natural frequency and damping. This study also discusses the change of flutter velocity with dependence of new modal parameters influenced by pilot. Including a comparison with the current methodology - free and blocked longitudinal flight control system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000826" target="_blank" >EF16_019/0000826: Centrum pokročilých leteckých technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MATEC Web of Conferences
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
2261-236X
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
—
Místo konání akce
Athény
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—