Data from long time testing of 18650 Lithium polymer batteries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00337122" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00337122 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.dib.2020.105137" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.dib.2020.105137</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2020.105137" target="_blank" >10.1016/j.dib.2020.105137</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Data from long time testing of 18650 Lithium polymer batteries
Popis výsledku v původním jazyce
This is a data set from long time testing of 18650 Lithium polymer batteries. It includes the following batteries: Samsung ICR18650-30B (2950 mAh), Joy NCR18650A300A (3000 mAh), GP 03624RC 3.6 V (3000 mAh) and EVC 200L06C (2000 mAh). For measurement, four batteries are connected in parallel and are charged and discharged with a controlled current of 1 A per battery. The current is controlled with a NI cRIO control system programmed in LabView. Battery current is measured with LEM LA 55-P current transducers; voltage is measured directly with the cRIO´s analog inputs. The data set contains measurement for between 1200 and 1940 full charging/discharging cycles. The data set can be reused to get information about the dependence of battery capacity vs. number of cycles. Temperature of the battery is measured, therefore the dependence of capacity on temperature can be found out as well.
Název v anglickém jazyce
Data from long time testing of 18650 Lithium polymer batteries
Popis výsledku anglicky
This is a data set from long time testing of 18650 Lithium polymer batteries. It includes the following batteries: Samsung ICR18650-30B (2950 mAh), Joy NCR18650A300A (3000 mAh), GP 03624RC 3.6 V (3000 mAh) and EVC 200L06C (2000 mAh). For measurement, four batteries are connected in parallel and are charged and discharged with a controlled current of 1 A per battery. The current is controlled with a NI cRIO control system programmed in LabView. Battery current is measured with LEM LA 55-P current transducers; voltage is measured directly with the cRIO´s analog inputs. The data set contains measurement for between 1200 and 1940 full charging/discharging cycles. The data set can be reused to get information about the dependence of battery capacity vs. number of cycles. Temperature of the battery is measured, therefore the dependence of capacity on temperature can be found out as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV30213" target="_blank" >FV30213: Výzkum a vývoj trakčního systému elektrobusu s vyšší účinností</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Data in Brief
ISSN
2352-3409
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
Duben
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
000529894500004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85078077471