Predicting Turbomachinery Performance by Detailed 3-D CFD Modelling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00343918" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00343918 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Predicting Turbomachinery Performance by Detailed 3-D CFD Modelling
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on turbomachinery modeling while using 3-D CFD approach. Different turbomachinery was considered – due to paper size limitations, only automotive radial turbine data are presented. The paper provides an overview of recent results of 2 different radial turbine designs – a classical turbine and a twin-scroll turbine. Simulation data are compared with typical experimental ones (i.e., mass flow rate and efficiency) while performing different sensitivity studies. These are focused on meshes, numerics, turbulence models, rotor movement approaches, etc. General conclusions are drawn and `best practice’ recommendations are provided. There are some open questions still to be answered. However, the main conclusion is that 3-D CFD provides a reliable tool for prediction of turbomachinery performance – mass flow is usually predicted well while efficiency is a bit more problematic, however the qualitative trends are correctly captured.
Název v anglickém jazyce
Predicting Turbomachinery Performance by Detailed 3-D CFD Modelling
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on turbomachinery modeling while using 3-D CFD approach. Different turbomachinery was considered – due to paper size limitations, only automotive radial turbine data are presented. The paper provides an overview of recent results of 2 different radial turbine designs – a classical turbine and a twin-scroll turbine. Simulation data are compared with typical experimental ones (i.e., mass flow rate and efficiency) while performing different sensitivity studies. These are focused on meshes, numerics, turbulence models, rotor movement approaches, etc. General conclusions are drawn and `best practice’ recommendations are provided. There are some open questions still to be answered. However, the main conclusion is that 3-D CFD provides a reliable tool for prediction of turbomachinery performance – mass flow is usually predicted well while efficiency is a bit more problematic, however the qualitative trends are correctly captured.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20303 - Thermodynamics
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2020 Proceedings: 51st International Scientific Conference of the Czech and Slovak Universities and Institutions Dealing with Motor Vehicles and Internal Combustion Engines Research
ISBN
978-80-01-06744-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
172-185
Název nakladatele
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
9. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—