Design assistance model of traction battery
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00344933" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00344933 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21260/20:00344933
Výsledek na webu
<a href="http://www.lss.fd.cvut.cz/Members/sadil/hlavni-stranka/design-assistance-model-of-traction-battery" target="_blank" >http://www.lss.fd.cvut.cz/Members/sadil/hlavni-stranka/design-assistance-model-of-traction-battery</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design assistance model of traction battery
Popis výsledku v původním jazyce
This assistance software tool for advanced traction battery modeling can be used as a part of comprehensive vehicle models within battery development process. It includes several constraints like SOC interval, voltage interval, maximum charge and discharge current or temperature. Assessment of traction battery design and economical parameters for expected traction battery operation for different drive cycles can be made using this SW.
Název v anglickém jazyce
Design assistance model of traction battery
Popis výsledku anglicky
This assistance software tool for advanced traction battery modeling can be used as a part of comprehensive vehicle models within battery development process. It includes several constraints like SOC interval, voltage interval, maximum charge and discharge current or temperature. Assessment of traction battery design and economical parameters for expected traction battery operation for different drive cycles can be made using this SW.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
GT_DAMTB_v1-0
Technické parametry
SW size is 770 MB and for its launching GT-ISE and GT-POST is needed. SW description available at the web sites contains more detailed information. Battery parameters: 1.Geometry (outer dimensions, thicknesses of cathode, anode, separator, foils, Jelly Roll dimensions, Particle size of cathode, anode) 2. Physical (Cell Open Circuit Voltage of Full Cell, Cathode Capacity Loading Cathode Porosity, N/P Capacity Loading Ratio, Cathode first charge capacity Cathode first discharge capacity, Anode first charge capacity, Anode first discharge capacity, Contact resistance of electrode, Diffusivity multiplier of the electrode Heat transfer coeficient, Entropic heat multiplier, Electrolyte concentration, Electrode Conductivity, Polymeric Membrane Porosity, Double Layer Capacitance) 3. Simulation (Simulation Duration, Time step size) 4. Design Results (Cell Capacity). Note: the main results of simulations are voltage and temperature waveforms.
Ekonomické parametry
Cost saving due to speeding up development of new vehicles, determination of suitable type of traction battery (100 000 to 2 000 000 CZK). Higher precision of traction battery model for operation simulations of existing vehicle (5 000 to 50 000 CZK).
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ústav dopravní telematiky