Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental study of damaged cr-coated fuel cladding in post-accident conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00364806" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00364806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/APP.2020.28.0001" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/APP.2020.28.0001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2020.28.0001" target="_blank" >10.14311/APP.2020.28.0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental study of damaged cr-coated fuel cladding in post-accident conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To enhance the safety of nuclear power, the focus of researchers all around the world has recently mainly objected on the development of Accident Tolerant Fuels. Especially the Chromium coating of current Zirconium based cladding has been widely suggested and discussed for its immense positive effect on overall cladding properties. Nevertheless, it was observed that during the first stage of the Loss of Coolant Accident, cracks appear in the Cr coating due to its inability to tolerate higher plastic strain. Therefore, experimental methodology used in this article focuses on testing fuel cladding with damaged Cr coating after the high-temperature transient. The impact of cracks on degradation of cladding mechanical properties was observed using optical microscopy, ring compression test, microhardness, and evaluating hydrogen content and weight gain.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental study of damaged cr-coated fuel cladding in post-accident conditions

  • Popis výsledku anglicky

    To enhance the safety of nuclear power, the focus of researchers all around the world has recently mainly objected on the development of Accident Tolerant Fuels. Especially the Chromium coating of current Zirconium based cladding has been widely suggested and discussed for its immense positive effect on overall cladding properties. Nevertheless, it was observed that during the first stage of the Loss of Coolant Accident, cracks appear in the Cr coating due to its inability to tolerate higher plastic strain. Therefore, experimental methodology used in this article focuses on testing fuel cladding with damaged Cr coating after the high-temperature transient. The impact of cracks on degradation of cladding mechanical properties was observed using optical microscopy, ring compression test, microhardness, and evaluating hydrogen content and weight gain.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20506 - Coating and films

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ŠIMÁNĚ 2020: Student Conference on Nuclear Engineering

  • ISBN

    978-80-01-06794-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    23. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000855082500001