Experimental study of damaged cr-coated fuel cladding in post-accident conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00364806" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00364806 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14311/APP.2020.28.0001" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/APP.2020.28.0001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2020.28.0001" target="_blank" >10.14311/APP.2020.28.0001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental study of damaged cr-coated fuel cladding in post-accident conditions
Popis výsledku v původním jazyce
To enhance the safety of nuclear power, the focus of researchers all around the world has recently mainly objected on the development of Accident Tolerant Fuels. Especially the Chromium coating of current Zirconium based cladding has been widely suggested and discussed for its immense positive effect on overall cladding properties. Nevertheless, it was observed that during the first stage of the Loss of Coolant Accident, cracks appear in the Cr coating due to its inability to tolerate higher plastic strain. Therefore, experimental methodology used in this article focuses on testing fuel cladding with damaged Cr coating after the high-temperature transient. The impact of cracks on degradation of cladding mechanical properties was observed using optical microscopy, ring compression test, microhardness, and evaluating hydrogen content and weight gain.
Název v anglickém jazyce
Experimental study of damaged cr-coated fuel cladding in post-accident conditions
Popis výsledku anglicky
To enhance the safety of nuclear power, the focus of researchers all around the world has recently mainly objected on the development of Accident Tolerant Fuels. Especially the Chromium coating of current Zirconium based cladding has been widely suggested and discussed for its immense positive effect on overall cladding properties. Nevertheless, it was observed that during the first stage of the Loss of Coolant Accident, cracks appear in the Cr coating due to its inability to tolerate higher plastic strain. Therefore, experimental methodology used in this article focuses on testing fuel cladding with damaged Cr coating after the high-temperature transient. The impact of cracks on degradation of cladding mechanical properties was observed using optical microscopy, ring compression test, microhardness, and evaluating hydrogen content and weight gain.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20506 - Coating and films
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ŠIMÁNĚ 2020: Student Conference on Nuclear Engineering
ISBN
978-80-01-06794-9
ISSN
—
e-ISSN
2336-5382
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
23. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000855082500001