Komparace finanční výkonnosti kreativního průmyslu s tradičními obory
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00353018" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00353018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://rep.fs.cvut.cz/wp-content/uploads/2021/11/Sbornik-Konference-Integrovane-inzenyrstvi-2021.pdf" target="_blank" >https://rep.fs.cvut.cz/wp-content/uploads/2021/11/Sbornik-Konference-Integrovane-inzenyrstvi-2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace finanční výkonnosti kreativního průmyslu s tradičními obory
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek je zaměřen na komparaci finanční výkonnosti mezi společnostmi spadající pod kreativ průmysl se společnostmi ze sektorů strojírenství, retailu a hi-tech výrobků, které reprezentují výrobci polovodičových chipů. V příspěvků jsou tyto společnosti rozděleny do čtyř skupin a následně je srovnávána jejich hodnota, růst hodnoty jednotlivých skupin, růst tržeb a dosahovaná provozní marže. Jednotlivá odvětví jsou poté porovnána na základě metody pořadí. Příspěvek pracuje s hypotézou, že kreativní odvětví dosahuje vyšší provozní marže a má vyšší růst tržeb než tradiční odvětví. Tato hypotéza je v příspěvku indikativně potvrzena a je i nastíněn možný směr dalšího výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Comparison of the Financial Performance of the Creative Industry with Traditional Fields
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the comparison of financial performance between companies belonging to the creative industry with companies from the sectors of engineering, retail and hi-tech products, which represent manufacturers of semiconductor chips. In the contributions, these companies are divided into four groups and then their value, the growth of the value of each group, the growth of sales and the achieved operating margin are compared. The sectors are then compared based on the ranking method. The paper works with the hypothesis that the creative industry achieves higher operating margins and has higher sales growth than the traditional industry. This hypothesis is indicatively confirmed in the paper and the possible direction of further research is outlined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků z 21. odborné konference z cyklu Integrované inženýrství v řízení průmyslových podniků na téma Inteligentní výrobní systémy a jejich management
ISBN
978-80-01-06913-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
7-13
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Brno, Mezinárodní strojírenský veletrh 2021
Datum konání akce
10. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—