Přední část trupu letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00354157" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00354157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přední část trupu letounu UL-39 Albi II pro pevnostní zkoušky
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek přední části trupu (PČT) representuje kompletní nosnou strukturu konstrukce PČT letového prototypu včetně technologie jeho výroby tak, aby pevnostními zkouškami byly prověřeny všechny jejich mechanické vlastnosti.
Název v anglickém jazyce
Front fuselage section of UL-39 Albi II for strength tests
Popis výsledku anglicky
The functional sample of the forward fuselage section (FFS) represents the complete supporting structure of the FFS structure of the flight prototype including the technology of its production so that all its mechanical properties are verified by strength tests.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FV10569" target="_blank" >FV10569: Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
FVZ/ULT/58/2021
Číselná identifikace
Y210-000-00
Technické parametry
Základní konstrukce PČT je tvořena sendvičovou skořepinou z uhlíkového nebo hybridního (uhlík/aramid) kompozitu s pěnovou výztuží, nosnými přepážkami, výztužnými rámy a žebry. V přední části trupu je umístěna šachta příďového podvozku, pilotní prostor s tandemovým uspořádáním sedadel a prostor pro motorovou instalaci. Příďový podvozek je uchycen na přepážce č. 1, za kterou začíná pilotní prostor. Pilotní prostor je tvořen integrální kompozitní konstrukcí se sedačkami, bočními panely a rámy palubních desek. Překryt kabiny je jednodílný a skládá se z kompozitního rámu a organického skla. Překryt kabiny se odklápí na pravou stranu. Okraj trupu je v místě překrytu kabiny zesílen výztužným rámem. Zadní úseku přední části trupu, vytváří prostor pro uložení motoru a jeho instalace. V této části trupu jsou integrovány i další součásti pohonné jednotky (vstupní kanál, předstator a stator). Přední část trupu je uzavřena přepážkou č. 5a, která slouží pro spojování obou částí trupu.
Ekonomické parametry
Ekonomický přínos tohoto výsledku bude pro hlavního příjemce (Zall Jihlavan Airplanes, s.r.o.) vyplývat z prodeje letounu. Pro spolupříjemce (ČVUT v Praze a LA Composite) bude ekonomický přínos vyplývat z procentuálního podílu z prodeje letounů daného smlouvou o využití výsledku.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ústav letadlové techniky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—