Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkoušení průmyslových brzd krátkodobými a dlouhodobými zkouškami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356051" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zkoušení průmyslových brzd krátkodobými a dlouhodobými zkouškami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá provozními zkouškami průmyslových brzd. V úvodu je popsán jejich účel a požadavky na ně kladené, jsou stručně popsány obvykle používané konstrukční varianty a provozní parametry – brzdný moment a třecí součinitele. Dále jsou popisovány zkoušky brzd – statická pro ověření bezpečného zajištění stojícího zařízení brzdou, krátkodobá pro ověření zpomalovací funkce brzdy a stanovení tepelných poměrů brzdy (ohřátí při jednom doběhu a průběh poklesu teploty) a dlouhodobá s rychle se opakujícími provozními cykly. Účelem dlouhodobé zkoušky je ověření provozní spolehlivosti, opotřebení brzdového obložení a rovnovážných tepelných poměrů. Závěrečná část je věnována popisu pracovního cyklu zkoušky, návrhu jeho jednotlivých částí a simulaci velikosti zátěže pomocí řízené rampy doběhu, jsou shrnuty získané veličiny a stručně popsán způsob zjištění velikosti součinitele tření.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing of industrial brakes by short-term and long-term tests

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with operational tests of industrial brakes. The static test is used to verify the securing of a stationary device. The short-term test serves to verify the deceleration function of the brake and to determine the thermal conditions. The long-term test serves to verify reliability, wear and equilibrium thermal conditions. The final part describes the test cycle, its design and simulation of the size of the load with a controlled deceleration. The obtained quantities are summarized and the method of determining of the coefficient of friction is described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimentální a výpočtové metody v inženýrství

  • ISBN

    978-80-7561-316-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    52-55

  • Název nakladatele

    UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    30. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku