Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXTENSION OF THE RANGE OF A VEHICLE EQUIPPED WITH A DUAL-FUEL HYDROGEN DIESEL ENGINE BY REPLACING HYDROGEN WITH NATURAL GAS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00356547" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00356547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://koka2021.tf.czu.cz/" target="_blank" >https://koka2021.tf.czu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXTENSION OF THE RANGE OF A VEHICLE EQUIPPED WITH A DUAL-FUEL HYDROGEN DIESEL ENGINE BY REPLACING HYDROGEN WITH NATURAL GAS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The passenger car equipped with a dual-fuel hydrogen diesel engine shows the way how to fulfil the future requirement of regulations for CO2 tail pipe emissions of the internal combustion engine. One of the disadvantages of hydrogen vehicles is the lack of hydrogen filling stations. The dual-fuel hydrogen diesel engine can operate with diesel fuel only, however the CO2 tail pipe emissions are not reduced. Further possibility, how to extend the range is a substitution of hydrogen by natural gas, because the natural gas has lower carbon content than diesel oil and natural gas infrastructure is more developed than hydrogen one. This work deals with the substitution of hydrogen with natural gas in the case of a single cylinder research engine, which is partially optimized for diesel-hydrogen operation. The emission and combustion parameters are assessed and compared. The needed data are extrapolated into full-size four-cylinder engine, which is consequently used in the simulation of vehicle drive in GT-Suite. The main results of the simulation are CO2 tail pipe emissions of passenger cars in NEDC and WLTC cycles for pure diesel, diesel-hydrogen, and diesel-natural gas operation.

  • Název v anglickém jazyce

    EXTENSION OF THE RANGE OF A VEHICLE EQUIPPED WITH A DUAL-FUEL HYDROGEN DIESEL ENGINE BY REPLACING HYDROGEN WITH NATURAL GAS

  • Popis výsledku anglicky

    The passenger car equipped with a dual-fuel hydrogen diesel engine shows the way how to fulfil the future requirement of regulations for CO2 tail pipe emissions of the internal combustion engine. One of the disadvantages of hydrogen vehicles is the lack of hydrogen filling stations. The dual-fuel hydrogen diesel engine can operate with diesel fuel only, however the CO2 tail pipe emissions are not reduced. Further possibility, how to extend the range is a substitution of hydrogen by natural gas, because the natural gas has lower carbon content than diesel oil and natural gas infrastructure is more developed than hydrogen one. This work deals with the substitution of hydrogen with natural gas in the case of a single cylinder research engine, which is partially optimized for diesel-hydrogen operation. The emission and combustion parameters are assessed and compared. The needed data are extrapolated into full-size four-cylinder engine, which is consequently used in the simulation of vehicle drive in GT-Suite. The main results of the simulation are CO2 tail pipe emissions of passenger cars in NEDC and WLTC cycles for pure diesel, diesel-hydrogen, and diesel-natural gas operation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Rozvoj Centra vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník přednášek - 52. Mezinárodní vědecká konference českých a slovenských univerzit a institucí zaměřená na výzkumné a výukové metody spojené se spalovacími motory, alternativními pohony a dopravou

  • ISBN

    978-80-213-3132-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    35-47

  • Název nakladatele

    Technická fakulta

  • Místo vydání

    Praha-Suchdol

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku