Měření rychle proměnlivého tlaku na vstupu do turbíny turbodmychadla plynového stacionárního motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00357420" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00357420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření rychle proměnlivého tlaku na vstupu do turbíny turbodmychadla plynového stacionárního motoru
Popis výsledku v původním jazyce
Zkoušený objekt: kogenerační jednotka MWM Deutz, TCG2016 V16c, 800 kW Měření provedeno v šesti zatěžovacích stavech v rozsahu 0-100% elektrického výkonu soustrojí. Měření proběhlo při otáčkách soustrojí 1500 min-1, daných synchronním generátorem a síťovou frekvenci 50Hz. Průběhy tlaků průměrného oběhu byly stanoveny ze 100 cyklů. Průběhy v jednotlivých cyklech, umožňující vyhodnocení mezicyklové variability jsou také k dispozici. V programu Matlab byla sestavena rutina pro vyhodnocení okamžitých otáček turbodmychadla. Ve zprávě jsou uvedeny průběhy pro režim 80% a 100% elektrického výkonu kogenerační jednotky. V závislosti na zatížení motoru se mění tvar, frekvence a amplituda rozptylu okamžitých otáček turbodmychadla.
Název v anglickém jazyce
Measurement of fast variable pressure at the inlet to the turbocharger of a gas stationary engine
Popis výsledku anglicky
Unit uder test: Cogeneration unit MWM Deutz, TCG2016 V16c, 800 kW. Measurements were performed in six load cases in the range 0-100% of the electrical power of the unit. The measurement took place at a speed of 1500 min-1, given by a synchronous generator and a mains frequency of 50Hz. The average pressures were determined from 100 cycles. Waveforms in individual cycles, enabling the evaluation of cycle variability, are also available. A routine for evaluating the instantaneous turbocharger speed was compiled in the Matlab software. The report shows the waveforms for the 80% and 100% electric power of the cogeneration unit. Depending on the engine load, the shape, frequency and amplitude of the instantaneous turbocharger speed variance change.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů