NÁVRHY OPATŘENÍ PRO ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI VYBRANÝCH PRVKŮ DOPRAVNÍ KRITICKÉ INFRASTRUKTURY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00355774" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00355774 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
NÁVRHY OPATŘENÍ PRO ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI VYBRANÝCH PRVKŮ DOPRAVNÍ KRITICKÉ INFRASTRUKTURY
Popis výsledku v původním jazyce
Sdělení srovnává nároky české legislativy na řízení bezpečnosti vybraných prvků dopravní kritické infrastruktury se současným odborným poznáním, reprezentovaným generickým modelem pro zajištění integrální bezpečnosti. Na základě výsledků srovnání navrhuje úpra-vu stávající legislativy. Z hlediska zajištění základních funkcí státu je třeba upravit povin-nosti, pravomoci i odpovědnosti jak v oblasti veřejné správy, tak v oblasti správy kritických prvků dopravní infrastruktury. V prvním případě jde o oblast organizace veřejné správy, ve které chybí: orgán dozoru nad bezpečností vybavený dostatečnými pravomocemi; a odborný systém řízení bezpečnosti jak celého dopravního systému, tak vybraných prvků dopravní kritické infrastruktury. V druhém případě jde především o zabezpečený systém řízení bez-pečnosti jednotlivých kritických prvků dopravní infrastruktury, který je založen na kontinu-álním řízení rizik ve prospěch bezpečnosti ve všech fázích životnosti předmětných prvků.
Název v anglickém jazyce
PROPOSALS FOR MEASURES TO IMPROVE THE SAFETY OF SELECTED ELEMENTS OF TRANSPORT CRITICAL INFRASTRUCTURE
Popis výsledku anglicky
The paper compares the requirements of Czech legislation for the management of the safety of selected elements of transport critical infrastructure with current professional knowledge, represented by a generic model for ensuring the integral safety. Based on the results of the comparison, it proposes an amendment to the existing legislation. In order to ensure the fun-damental functions of the State, it is necessary to regulate the obligations, authorities and responsibilities of both, the public administration and the governance of critical elements of transport infrastructure. In the first case, it is an area of public administration organisation in which there is a lack of: a safety oversight (supervising) authority equipped with suffi-cient authorities and a professional safety management system for both, the entire transport system and the selected elements of the transport critical infrastructure. In the latter case, it is primarily a secure safety management system for individual critical elements of the transport infrastructure, which is based on continuous risk management for safety at all stages of the life of the elements in question.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ExFoS 2022
ISBN
978-80-214-6033-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
44
Strana od-do
343-386
Název nakladatele
VYSOKE UCENI TECHNICKE V BRNE
Místo vydání
—
Místo konání akce
Mikulov
Datum konání akce
27. 1. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—