Měření posuvu řadicí objímky pro převodovky Mild-hybrid
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00364799" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00364799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2022/Mereni-posuvu-radici-objimky.pdf" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/articlelib/2022/Mereni-posuvu-radici-objimky.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření posuvu řadicí objímky pro převodovky Mild-hybrid
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo provést analýzu průběhu řazení do záběru jednoduchých zubových spojek ve spolupráci s řízením míry sepnutí rozjezdové spojky. Pro snížení nákladů byla využitá sériová převodovka se synchronními spojkami, z nichž bylo odstraněno clonicí ozubení. Cílem výzkumu je optimalizovat řadicí strategii jednoduché a levné Mild-hybrid převodovky pro co nejkratší délku řazení při zachování komfortu. Měření probíhalo na nově upraveném zkušebním stanovišti řazení na Julisce, které bylo doplněno o systém rozjezdové spojky včetně ovládání. Výsledkem výzkumu je komplexní mapa chování řazení v závislosti na proměnných vstupních veličinách se zaměřením na průběh posuvu řadicí objímky.
Název v anglickém jazyce
Gearshift sleeve measurement for Mild-hybrid gearboxes
Popis výsledku anglicky
The aim of the research was to perform an analysis of the gearshift process of simple dog clutches in cooperation with the control of the rate of engagement of the friction clutch. In order to reduce costs, a serial gearbox with synchronizers was used, from which the blocking toothing was removed. The goal of the research is to optimize the gearshift strategy of a simple and inexpensive Mild-hybrid gearbox for the shortest possible gearshift time while maintaining comfort. The measurement was carried out at the newly upgraded gearshift test bench at Juliska, which was supplemented with a friction clutch system including control. The result of the research is a comprehensive map of shifting behavior depending on the variable input variables, with a focus on the shifting sleeve displacement.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů