Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Route Definition and Charging Strategy as interface to Semi-predictive Optimization in GT Suite

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00365067" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00365067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/TripOpti.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2022/TripOpti.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Route Definition and Charging Strategy as interface to Semi-predictive Optimization in GT Suite

  • Popis výsledku v původním jazyce

    New algorithm programmed in Excel file with Visual Basic macros for hybrid powertrain control, suitable for application in GT Suite environment with ECMS local optimization of power splitting, is described. It extends the local optimization in GT Suite by using separately optimized global variables with general validity for the whole trip case. Semi-predictive approach, omitting unnecessary charging before recuperation is available, can be easily introduced into the algorithm, which defines suitable trip schedule and extended rule-based algorithm for GT Suite.

  • Název v anglickém jazyce

    Route Definition and Charging Strategy as interface to Semi-predictive Optimization in GT Suite

  • Popis výsledku anglicky

    New algorithm programmed in Excel file with Visual Basic macros for hybrid powertrain control, suitable for application in GT Suite environment with ECMS local optimization of power splitting, is described. It extends the local optimization in GT Suite by using separately optimized global variables with general validity for the whole trip case. Semi-predictive approach, omitting unnecessary charging before recuperation is available, can be easily introduced into the algorithm, which defines suitable trip schedule and extended rule-based algorithm for GT Suite.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TripOpti

  • Technické parametry

    Interface mezi konstrukčními daty hybridního nebo elektrického pohonu, zamontovaného do vozidla o známých dynamických parametrech s lokálním optimalizátorem ECMS v GT Suite a daty o zamýšlené trase v daném čase. Software nahrazuje výpočetně nezvládnutelnou optimalizaci pomocí dynamického prgramování nebo genetického alforitmu nad tisíci proměnných pomocí konceptu globálně platných 10-15 proměnných, charakterizujících maximální výkon/moment motoru, využití adhese a maximální rychlosti na trase, využití možností výběhu, možné přetížení hnací jednotky a využití tolerance posádky vůči tepelnému diskomfortu. Kritériem je spotřeba energie při omezení doby jízdy. Podle velikosti trasy je velikost programu v Excel mezi 100 a 300 MB. Výpočetní čas jednoho případu pro optimalizaci na stroji s 8 jádry cca 3 min.

  • Ekonomické parametry

    500 000 Kč, pokud by ASW vznikal v rámci smluvního výzkumu.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze / FS / ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel