Numerical Solution of Transition to Turbulence over Compressible Ramp at Hypersonic Velocity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00367532" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00367532 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.3390/math11173684" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/math11173684</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/math11173684" target="_blank" >10.3390/math11173684</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical Solution of Transition to Turbulence over Compressible Ramp at Hypersonic Velocity
Popis výsledku v původním jazyce
This work deals with the numerical solution of hypersonic flow of viscous fluid over a compressible ramp. The solved case involves very important and complicated phenomena such as the interaction of the shock wave with the boundary layer or the transition from a laminar to a turbulent state. This type of problem is very important as it is often found on re-entry vehicles, engine intakes, system and sub-system junctions, etc. Turbulent flow is modeled by the system of averaged Navier–Stokes equations, which is completed by the explicit algebraic model of Reynolds stresses (EARSM model) and further enhanced by the algebraic model of bypass transition. The numerical solution is obtained by the finite volume method based on the rotated-hybrid Riemann solver and explicit multistage Runge–Kutta method. The numerical solution is then compared with the results of a direct numerical simulation.
Název v anglickém jazyce
Numerical Solution of Transition to Turbulence over Compressible Ramp at Hypersonic Velocity
Popis výsledku anglicky
This work deals with the numerical solution of hypersonic flow of viscous fluid over a compressible ramp. The solved case involves very important and complicated phenomena such as the interaction of the shock wave with the boundary layer or the transition from a laminar to a turbulent state. This type of problem is very important as it is often found on re-entry vehicles, engine intakes, system and sub-system junctions, etc. Turbulent flow is modeled by the system of averaged Navier–Stokes equations, which is completed by the explicit algebraic model of Reynolds stresses (EARSM model) and further enhanced by the algebraic model of bypass transition. The numerical solution is obtained by the finite volume method based on the rotated-hybrid Riemann solver and explicit multistage Runge–Kutta method. The numerical solution is then compared with the results of a direct numerical simulation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000778" target="_blank" >EF16_019/0000778: Centrum pokročilých aplikovaných přírodních věd</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mathematics
ISSN
2227-7390
e-ISSN
2227-7390
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
001061967400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85176383080