Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical Solution of Transition to Turbulence over Compressible Ramp at Hypersonic Velocity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00367532" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00367532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3390/math11173684" target="_blank" >https://doi.org/10.3390/math11173684</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math11173684" target="_blank" >10.3390/math11173684</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical Solution of Transition to Turbulence over Compressible Ramp at Hypersonic Velocity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work deals with the numerical solution of hypersonic flow of viscous fluid over a compressible ramp. The solved case involves very important and complicated phenomena such as the interaction of the shock wave with the boundary layer or the transition from a laminar to a turbulent state. This type of problem is very important as it is often found on re-entry vehicles, engine intakes, system and sub-system junctions, etc. Turbulent flow is modeled by the system of averaged Navier–Stokes equations, which is completed by the explicit algebraic model of Reynolds stresses (EARSM model) and further enhanced by the algebraic model of bypass transition. The numerical solution is obtained by the finite volume method based on the rotated-hybrid Riemann solver and explicit multistage Runge–Kutta method. The numerical solution is then compared with the results of a direct numerical simulation.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical Solution of Transition to Turbulence over Compressible Ramp at Hypersonic Velocity

  • Popis výsledku anglicky

    This work deals with the numerical solution of hypersonic flow of viscous fluid over a compressible ramp. The solved case involves very important and complicated phenomena such as the interaction of the shock wave with the boundary layer or the transition from a laminar to a turbulent state. This type of problem is very important as it is often found on re-entry vehicles, engine intakes, system and sub-system junctions, etc. Turbulent flow is modeled by the system of averaged Navier–Stokes equations, which is completed by the explicit algebraic model of Reynolds stresses (EARSM model) and further enhanced by the algebraic model of bypass transition. The numerical solution is obtained by the finite volume method based on the rotated-hybrid Riemann solver and explicit multistage Runge–Kutta method. The numerical solution is then compared with the results of a direct numerical simulation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000778" target="_blank" >EF16_019/0000778: Centrum pokročilých aplikovaných přírodních věd</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

    2227-7390

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001061967400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85176383080