POTENTIAL OF REINFORCEMENT LEARNING IN ENERGY MANAGEMENT STRATEGY OF HYBRID ELECTRIC VEHICLE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00368219" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00368219 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sites.google.com/vutbr.cz/koka2023" target="_blank" >https://sites.google.com/vutbr.cz/koka2023</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
POTENTIAL OF REINFORCEMENT LEARNING IN ENERGY MANAGEMENT STRATEGY OF HYBRID ELECTRIC VEHICLE
Popis výsledku v původním jazyce
Reinforcement learning is gaining popularity in automotive industry as a form of control due to relative simplicity of its development, theoretical ability to handle complex issues and capability to abstract patterns from stochastic phenomena by letting the agent interact with the environment. This paper describes implementation of reinforcement learning algorithm called Deep Deterministic Policy Gradient to infer energy management strategy for Hybridised delivery vehicle (7.5 t). Both the algorithm and the training environment are created in Python 3.9. programming language. Results of the reinforcement learning are tested on multiple drive cycles and compared to benchmarks that are set by an optimal control algorithm based on Pontryagin’s Minimum Principle.
Název v anglickém jazyce
POTENTIAL OF REINFORCEMENT LEARNING IN ENERGY MANAGEMENT STRATEGY OF HYBRID ELECTRIC VEHICLE
Popis výsledku anglicky
Reinforcement learning is gaining popularity in automotive industry as a form of control due to relative simplicity of its development, theoretical ability to handle complex issues and capability to abstract patterns from stochastic phenomena by letting the agent interact with the environment. This paper describes implementation of reinforcement learning algorithm called Deep Deterministic Policy Gradient to infer energy management strategy for Hybridised delivery vehicle (7.5 t). Both the algorithm and the training environment are created in Python 3.9. programming language. Results of the reinforcement learning are tested on multiple drive cycles and compared to benchmarks that are set by an optimal control algorithm based on Pontryagin’s Minimum Principle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2023 SCIENTIFIC PROCEEDINGS
ISBN
978-80-214-6164-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Hustopeče
Datum konání akce
6. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—