Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D CFD OPTIMIZATION OF PRE-CHAMBER IGNITION SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00369742" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00369742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D CFD OPTIMIZATION OF PRE-CHAMBER IGNITION SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented work explores the possibilities of utilizing a multidisciplinary design optimization platform to optimize pre-chamber ignition systems through the combination of 1-D and 3-D computational fluid dynamics (CFD) approaches. The developed model allows for the adjustment of the 3-D CFD computing mesh geometry based on input parameters and facilitates automatic data sharing between the two CFD approaches. This integration enables advanced optimization of the entire system. To validate the capabilities of the model, it was applied to a gas engine with a 102 mm bore and 120 mm stroke, which was converted to a single-cylinder engine. The engine was retrofitted with a scavenged pre-chamber and served as a valuable source of experimental data used for calibrating the models.

  • Název v anglickém jazyce

    3D CFD OPTIMIZATION OF PRE-CHAMBER IGNITION SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    The presented work explores the possibilities of utilizing a multidisciplinary design optimization platform to optimize pre-chamber ignition systems through the combination of 1-D and 3-D computational fluid dynamics (CFD) approaches. The developed model allows for the adjustment of the 3-D CFD computing mesh geometry based on input parameters and facilitates automatic data sharing between the two CFD approaches. This integration enables advanced optimization of the entire system. To validate the capabilities of the model, it was applied to a gas engine with a 102 mm bore and 120 mm stroke, which was converted to a single-cylinder engine. The engine was retrofitted with a scavenged pre-chamber and served as a valuable source of experimental data used for calibrating the models.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2023 SCIENTIFIC PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-80-214-6164-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Hustopeče

  • Datum konání akce

    6. 9. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku