3D CFD OPTIMIZATION OF PRE-CHAMBER IGNITION SYSTEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F23%3A00369742" target="_blank" >RIV/68407700:21220/23:00369742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
3D CFD OPTIMIZATION OF PRE-CHAMBER IGNITION SYSTEM
Popis výsledku v původním jazyce
The presented work explores the possibilities of utilizing a multidisciplinary design optimization platform to optimize pre-chamber ignition systems through the combination of 1-D and 3-D computational fluid dynamics (CFD) approaches. The developed model allows for the adjustment of the 3-D CFD computing mesh geometry based on input parameters and facilitates automatic data sharing between the two CFD approaches. This integration enables advanced optimization of the entire system. To validate the capabilities of the model, it was applied to a gas engine with a 102 mm bore and 120 mm stroke, which was converted to a single-cylinder engine. The engine was retrofitted with a scavenged pre-chamber and served as a valuable source of experimental data used for calibrating the models.
Název v anglickém jazyce
3D CFD OPTIMIZATION OF PRE-CHAMBER IGNITION SYSTEM
Popis výsledku anglicky
The presented work explores the possibilities of utilizing a multidisciplinary design optimization platform to optimize pre-chamber ignition systems through the combination of 1-D and 3-D computational fluid dynamics (CFD) approaches. The developed model allows for the adjustment of the 3-D CFD computing mesh geometry based on input parameters and facilitates automatic data sharing between the two CFD approaches. This integration enables advanced optimization of the entire system. To validate the capabilities of the model, it was applied to a gas engine with a 102 mm bore and 120 mm stroke, which was converted to a single-cylinder engine. The engine was retrofitted with a scavenged pre-chamber and served as a valuable source of experimental data used for calibrating the models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2023 SCIENTIFIC PROCEEDINGS
ISBN
978-80-214-6164-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Hustopeče
Datum konání akce
6. 9. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—