Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Side sled test systems: a review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00374733" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00374733 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1504/IJVD.2024.137840" target="_blank" >https://doi.org/10.1504/IJVD.2024.137840</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVD.2024.137840" target="_blank" >10.1504/IJVD.2024.137840</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Side sled test systems: a review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the introduction of dynamic ECE-R95 and FMVSS 214 crash test requirements, there has been an increasing demand for systems enabling evaluation of performance of door and components of passive safety for side impacts without a need to perform full-scale crash tests. Full-scale crash tests result in substantive economic burden for vehicle development departments and prove to be time consuming. This review describes more than twenty side sled test systems designed for airbags, side door bars and door trim testing and the determination of their respective dynamic force-deflection characteristics. The simple sled test systems that use only one piston and do not allow door deformation are described here, as well as the sophisticated sled test systems that use multiple pistons and advanced simulation of door deformation in real time. In this review, the principle of each system is explained clearly and its advantages and disadvantages are evaluated.

  • Název v anglickém jazyce

    Side sled test systems: a review

  • Popis výsledku anglicky

    With the introduction of dynamic ECE-R95 and FMVSS 214 crash test requirements, there has been an increasing demand for systems enabling evaluation of performance of door and components of passive safety for side impacts without a need to perform full-scale crash tests. Full-scale crash tests result in substantive economic burden for vehicle development departments and prove to be time consuming. This review describes more than twenty side sled test systems designed for airbags, side door bars and door trim testing and the determination of their respective dynamic force-deflection characteristics. The simple sled test systems that use only one piston and do not allow door deformation are described here, as well as the sophisticated sled test systems that use multiple pistons and advanced simulation of door deformation in real time. In this review, the principle of each system is explained clearly and its advantages and disadvantages are evaluated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Vehicle Design

  • ISSN

    0143-3369

  • e-ISSN

    1741-5314

  • Svazek periodika

    95

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    100-113

  • Kód UT WoS článku

    001198338500004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85190104660