Side sled test systems: a review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00374733" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00374733 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1504/IJVD.2024.137840" target="_blank" >https://doi.org/10.1504/IJVD.2024.137840</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVD.2024.137840" target="_blank" >10.1504/IJVD.2024.137840</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Side sled test systems: a review
Popis výsledku v původním jazyce
With the introduction of dynamic ECE-R95 and FMVSS 214 crash test requirements, there has been an increasing demand for systems enabling evaluation of performance of door and components of passive safety for side impacts without a need to perform full-scale crash tests. Full-scale crash tests result in substantive economic burden for vehicle development departments and prove to be time consuming. This review describes more than twenty side sled test systems designed for airbags, side door bars and door trim testing and the determination of their respective dynamic force-deflection characteristics. The simple sled test systems that use only one piston and do not allow door deformation are described here, as well as the sophisticated sled test systems that use multiple pistons and advanced simulation of door deformation in real time. In this review, the principle of each system is explained clearly and its advantages and disadvantages are evaluated.
Název v anglickém jazyce
Side sled test systems: a review
Popis výsledku anglicky
With the introduction of dynamic ECE-R95 and FMVSS 214 crash test requirements, there has been an increasing demand for systems enabling evaluation of performance of door and components of passive safety for side impacts without a need to perform full-scale crash tests. Full-scale crash tests result in substantive economic burden for vehicle development departments and prove to be time consuming. This review describes more than twenty side sled test systems designed for airbags, side door bars and door trim testing and the determination of their respective dynamic force-deflection characteristics. The simple sled test systems that use only one piston and do not allow door deformation are described here, as well as the sophisticated sled test systems that use multiple pistons and advanced simulation of door deformation in real time. In this review, the principle of each system is explained clearly and its advantages and disadvantages are evaluated.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Vehicle Design
ISSN
0143-3369
e-ISSN
1741-5314
Svazek periodika
95
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
100-113
Kód UT WoS článku
001198338500004
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85190104660