Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review and modeling on hydrogen fuel cells electric vehicle (HFCEV), in comparison with battery electrical vehicle (BEV) using MATLAB environment. Case study: Postal car

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F24%3A00376735" target="_blank" >RIV/68407700:21220/24:00376735 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41110/24:100321 RIV/68407700:21230/24:00376735

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.ecmx.2024.100684" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.ecmx.2024.100684</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ecmx.2024.100684" target="_blank" >10.1016/j.ecmx.2024.100684</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review and modeling on hydrogen fuel cells electric vehicle (HFCEV), in comparison with battery electrical vehicle (BEV) using MATLAB environment. Case study: Postal car

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research puts forward the modeling of a Hydrogen Fuel Cell Electric Vehicle (HFCEV) and its validation, in comparison with battery electrical vehicle (BEV) based on a postal vehicle and its subsystems. The main investigation parameters are the amount of hydrogen consumed, and the change in the state of charging of the battery. For the profile of the same speed route, an HFCEV model and a BEV model, consisting of multiple subsystems, were developed, and simulated in the MATLAB® Simulink environment. We make use of various sources of drive cycles to obtain our outcomes such as the New European Diving Cycle (NEDC). By running simulations for different stages, we are able to generate simulation results. The discrepancies in the graphs and the visual demonstrations guided us to variable conclusions on how different factors affect an electric vehicle’s performance and efficiency. The simulation result shows that the (BEV) is 30% more effective for NEDC drive cycle comparing with (HFCEV).

  • Název v anglickém jazyce

    Review and modeling on hydrogen fuel cells electric vehicle (HFCEV), in comparison with battery electrical vehicle (BEV) using MATLAB environment. Case study: Postal car

  • Popis výsledku anglicky

    This research puts forward the modeling of a Hydrogen Fuel Cell Electric Vehicle (HFCEV) and its validation, in comparison with battery electrical vehicle (BEV) based on a postal vehicle and its subsystems. The main investigation parameters are the amount of hydrogen consumed, and the change in the state of charging of the battery. For the profile of the same speed route, an HFCEV model and a BEV model, consisting of multiple subsystems, were developed, and simulated in the MATLAB® Simulink environment. We make use of various sources of drive cycles to obtain our outcomes such as the New European Diving Cycle (NEDC). By running simulations for different stages, we are able to generate simulation results. The discrepancies in the graphs and the visual demonstrations guided us to variable conclusions on how different factors affect an electric vehicle’s performance and efficiency. The simulation result shows that the (BEV) is 30% more effective for NEDC drive cycle comparing with (HFCEV).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Energy Conversion and Management: X

  • ISSN

    2590-1745

  • e-ISSN

    2590-1745

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    001301392700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201786757