Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F04%3A03101093" target="_blank" >RIV/68407700:21230/04:03101093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning Adaptive Web System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with formal description of the adaptive web system and consequent exact evaluation of learning hypermedia document. Adaptive web system monitors particular user's behaviour and characteristics. Based on them, the system compiles a resultant adapted E-learning document. This document corresponds to user's qualification and capability, preferences and his/her specific needs. For example, we can adapt user interface of document, its information content and layout, topology of hypertext or other features. The aim of using of adaptive approach to student in E-learning is to increase effectiveness of E-learning process, to improve its ergonomic quality and to adapt E-learning process for the disabled student. Exact system of learning hypermedia document's evaluation is based on the formal theory outlined in this paper and can be used separately from the adaptive web technology.

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning Adaptive Web System

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with formal description of the adaptive web system and consequent exact evaluation of learning hypermedia document. Adaptive web system monitors particular user's behaviour and characteristics. Based on them, the system compiles a resultant adapted E-learning document. This document corresponds to user's qualification and capability, preferences and his/her specific needs. For example, we can adapt user interface of document, its information content and layout, topology of hypertext or other features. The aim of using of adaptive approach to student in E-learning is to increase effectiveness of E-learning process, to improve its ergonomic quality and to adapt E-learning process for the disabled student. Exact system of learning hypermedia document's evaluation is based on the formal theory outlined in this paper and can be used separately from the adaptive web technology.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-89066-85-2

  • Místo vydání

    Košice

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno