Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měnící se role inženýrů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03108506" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03108506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changing Role of Engineers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, we will focus on the changes that accompany engineering profession and that must be reflected in engineering education. The most obvious ones are role of engineers in enterprises, interdisciplinarity and globalization of engineering. We will discuss this development using a case study - biomedical engineering education at the Czech Technical University in Prague. During recent years many things have changed and we have acquired new experience in the area of BME. This experience can be divided into several parts: education; students' projects and theses; research; co-operation with universities, research institutes and industrial companies both in the Czech Republic and at the international level.

  • Název v anglickém jazyce

    Changing Role of Engineers

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, we will focus on the changes that accompany engineering profession and that must be reflected in engineering education. The most obvious ones are role of engineers in enterprises, interdisciplinarity and globalization of engineering. We will discuss this development using a case study - biomedical engineering education at the Czech Technical University in Prague. During recent years many things have changed and we have acquired new experience in the area of BME. This experience can be divided into several parts: education; students' projects and theses; research; co-operation with universities, research institutes and industrial companies both in the Czech Republic and at the international level.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    952-214-052-X

  • Místo vydání

    Lappeenranta

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno