Měnící se role inženýrů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03108506" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03108506 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changing Role of Engineers
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, we will focus on the changes that accompany engineering profession and that must be reflected in engineering education. The most obvious ones are role of engineers in enterprises, interdisciplinarity and globalization of engineering. We will discuss this development using a case study - biomedical engineering education at the Czech Technical University in Prague. During recent years many things have changed and we have acquired new experience in the area of BME. This experience can be divided into several parts: education; students' projects and theses; research; co-operation with universities, research institutes and industrial companies both in the Czech Republic and at the international level.
Název v anglickém jazyce
Changing Role of Engineers
Popis výsledku anglicky
In the paper, we will focus on the changes that accompany engineering profession and that must be reflected in engineering education. The most obvious ones are role of engineers in enterprises, interdisciplinarity and globalization of engineering. We will discuss this development using a case study - biomedical engineering education at the Czech Technical University in Prague. During recent years many things have changed and we have acquired new experience in the area of BME. This experience can be divided into several parts: education; students' projects and theses; research; co-operation with universities, research institutes and industrial companies both in the Czech Republic and at the international level.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
952-214-052-X
Místo vydání
Lappeenranta
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
neuvedeno