Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03108683" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03108683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Detekce prokluzu kola a odhad rychlosti kolejového vozidla s užitím Kalmanova filtru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolejová vozidla, vedle svých výhod, jako je např. malý jízdní odpor, majízásadní nevýhodu pramenící z malého součinitele adheze mezi ocelovým kolem a kolejnicí. Celá tažná či brzdná síla, kterou je pohon schopen poskytnout, mnohdy nemůže být z kola na kolejnici přenesena. Při jízdě tak dochází ke skluzu, případně ke smyku a měřená rychlost kola neodpovídá rychlosti vozidla. Metoda identifikace tohoto jevu použitá v článku vychází z prahování diference měřené rychlosti. Diference měřeného signálu je citlivá na šum měření. Vliv šumu je potlačován pomocí Kalmanova filtru, jehož účinnost je dále zvýšena vyhlazováním. K získání co nejlepšího odhadu rychlosti vozidla jsou současně využívány měřené rychlosti všech náprav vozidla. Praktická použitelnost uvedeného přístupu je demonstrována na reálných datech.

  • Název v anglickém jazyce

    Tire Spinning Detection and Vehicle Velocity Estimation Using Kalman Filter

  • Popis výsledku anglicky

    The method used within this article is based on thresholding of the diference of measured velocity. The di_erence is sensitive to sensor noise. Inuence of the noiseis supressed by Kalman _lter, whose performance is further improved via smoothing. In order to obtain best estimate of the true vehicle velocity, all the available measurements of particular axle velocities are utilized. Applicability of this method is demonstrated on real-world data from tram operation.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0567" target="_blank" >1M0567: Centrum aplikované kybernetiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-227-2235-9

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno