Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Operační systém reálného času v distribuovaném řídicím počítači elektrické lokomotivy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03112067" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03112067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real Time Operating System in Distributed Control Computer of Electric Locomotive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents overview of software architecture of distributed control computer (DCC) of electric locomotive. DCC is organized as local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The software is designed as relatively independent modules stacked in layers. Modules are grouped to basic system package (BIOS), network debug and run-time services package (NetBIOS) and finally user (application) software package. In most nodes (hw execution units with CPU and memory) application package consists of real-time operation system (RTOS) with dynamic scheduling capability and preemptive behavior and group of user tasks. In nodes which control locomotive drives instead of RTOS, simple static executive is used which schedules afew tasks only with fixed time axis partitioning. Network communication services (part of RTOS) are uniformly used in all nodes to support reliable and user friendly transfer of process data inside DCC

  • Název v anglickém jazyce

    Real Time Operating System in Distributed Control Computer of Electric Locomotive

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents overview of software architecture of distributed control computer (DCC) of electric locomotive. DCC is organized as local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The software is designed as relatively independent modules stacked in layers. Modules are grouped to basic system package (BIOS), network debug and run-time services package (NetBIOS) and finally user (application) software package. In most nodes (hw execution units with CPU and memory) application package consists of real-time operation system (RTOS) with dynamic scheduling capability and preemptive behavior and group of user tasks. In nodes which control locomotive drives instead of RTOS, simple static executive is used which schedules afew tasks only with fixed time axis partitioning. Network communication services (part of RTOS) are uniformly used in all nodes to support reliable and user friendly transfer of process data inside DCC

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XIII. International Symposium on Electric Machinery in Prague

  • ISBN

    80-01-03328-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    206-212

  • Název nakladatele

    ČVUT FEL, Katedra elektrických pohonů a trakce

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku