Operační systém reálného času v distribuovaném řídicím počítači elektrické lokomotivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03112067" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03112067 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real Time Operating System in Distributed Control Computer of Electric Locomotive
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents overview of software architecture of distributed control computer (DCC) of electric locomotive. DCC is organized as local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The software is designed as relatively independent modules stacked in layers. Modules are grouped to basic system package (BIOS), network debug and run-time services package (NetBIOS) and finally user (application) software package. In most nodes (hw execution units with CPU and memory) application package consists of real-time operation system (RTOS) with dynamic scheduling capability and preemptive behavior and group of user tasks. In nodes which control locomotive drives instead of RTOS, simple static executive is used which schedules afew tasks only with fixed time axis partitioning. Network communication services (part of RTOS) are uniformly used in all nodes to support reliable and user friendly transfer of process data inside DCC
Název v anglickém jazyce
Real Time Operating System in Distributed Control Computer of Electric Locomotive
Popis výsledku anglicky
The paper presents overview of software architecture of distributed control computer (DCC) of electric locomotive. DCC is organized as local computer network with master-slave node access method with dual serial bus. The software is designed as relatively independent modules stacked in layers. Modules are grouped to basic system package (BIOS), network debug and run-time services package (NetBIOS) and finally user (application) software package. In most nodes (hw execution units with CPU and memory) application package consists of real-time operation system (RTOS) with dynamic scheduling capability and preemptive behavior and group of user tasks. In nodes which control locomotive drives instead of RTOS, simple static executive is used which schedules afew tasks only with fixed time axis partitioning. Network communication services (part of RTOS) are uniformly used in all nodes to support reliable and user friendly transfer of process data inside DCC
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XIII. International Symposium on Electric Machinery in Prague
ISBN
80-01-03328-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
206-212
Název nakladatele
ČVUT FEL, Katedra elektrických pohonů a trakce
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—