Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F05%3A03112522" target="_blank" >RIV/68407700:21230/05:03112522 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video Codec for Classical Cartoon Animations with Hardware Accelerated Playback

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We introduce a novel approach to video compression which is suitable for traditional outline-based cartoon animations. In this case the dynamic foreground consists of several homogeneous regions and the background is static textural image. For this drawing style we show how to recover hybrid representation where the background is stored as a single bitmap and the foreground as a sequence of vector images. This allows us to preserve compelling visual quality as well as spatial scalability even for low encoding bit-rates. We also introduce an efficient approach to play back compressed animations in real-time on commodity graphics hardware. Practical results confirm that for the same storage requirements our framework provides better visual quality as compared to standard video compression techniques.

  • Název v anglickém jazyce

    Video Codec for Classical Cartoon Animations with Hardware Accelerated Playback

  • Popis výsledku anglicky

    We introduce a novel approach to video compression which is suitable for traditional outline-based cartoon animations. In this case the dynamic foreground consists of several homogeneous regions and the background is static textural image. For this drawing style we show how to recover hybrid representation where the background is stored as a single bitmap and the foreground as a sequence of vector images. This allows us to preserve compelling visual quality as well as spatial scalability even for low encoding bit-rates. We also introduce an efficient approach to play back compressed animations in real-time on commodity graphics hardware. Practical results confirm that for the same storage requirements our framework provides better visual quality as compared to standard video compression techniques.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Visual Computing

  • ISBN

    3-540-30750-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    43-50

  • Název nakladatele

    Springer-Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Lake Tahoe, Nevada

  • Datum konání akce

    5. 12. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku