Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace sledovani paprsku pro virtualni realitu a prumyslovy navrh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F06%3A03121518" target="_blank" >RIV/68407700:21230/06:03121518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applying Ray Tracing for Virtual Reality and Industrial Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Computer aided design (CAD) and virtual reality (VR) are becoming increasingly important tools for industrial design applications. Unfortunately, there is a huge and growing gap between what data CAD engineers are working on, what rendering quality is needed by designers and executives to faithfully judge a design variant, and what rendering capabilities are offered by commonly available VR frameworks. In particular, existing VR systems cannot currently cope with the accuracy demanded by CAD engineers,nor can they deliver the photo-realistic rendering quality and reliability required by designers and decision makers. In this paper, we describe a ray tracing based virtual reality framework that closes these gaps. In particular, the proposed system supports direct ray tracing of trimmed freeform surfaces even for complex models of thousands of patches, allows for accurately simulating reflections and refraction for glass and car paint effects, offers support for direct integration of me

  • Název v anglickém jazyce

    Applying Ray Tracing for Virtual Reality and Industrial Design

  • Popis výsledku anglicky

    Computer aided design (CAD) and virtual reality (VR) are becoming increasingly important tools for industrial design applications. Unfortunately, there is a huge and growing gap between what data CAD engineers are working on, what rendering quality is needed by designers and executives to faithfully judge a design variant, and what rendering capabilities are offered by commonly available VR frameworks. In particular, existing VR systems cannot currently cope with the accuracy demanded by CAD engineers,nor can they deliver the photo-realistic rendering quality and reliability required by designers and decision makers. In this paper, we describe a ray tracing based virtual reality framework that closes these gaps. In particular, the proposed system supports direct ray tracing of trimmed freeform surfaces even for complex models of thousands of patches, allows for accurately simulating reflections and refraction for glass and car paint effects, offers support for direct integration of me

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of IEEE Symposium on Interactive Ray Tracing 2006

  • ISBN

    1-4244-0693-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    177-185

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    Salt Lake City

  • Datum konání akce

    18. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku