Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Linear Combustion Engine as Main Energy Unit for Hybrid Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A00132120" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:00132120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Linear Combustion Engine as Main Energy Unit for Hybrid Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution describes new types of the combustion engine, called as Linear Combustion Engine (LCE). The mains features of this new engine are: Nonexistence of any shaft, flywheel or other rotations component. Output of this engine is not mechanicaltorque on output shaft, but direct electric power on the linear motor - generator. This linear generator translates the mechanical periodic mowing of the piston rod to electric energy as output. Linear combustion engine is electromechanical converter the chemical energy of hydrocarbon or hydrogen fuel as input to electric energy as output. The main advantage of LCE is higher power density and less production cost in comparison with fuel cell. These properties defined probably application areas as powerunit for serial hybrids vehicles, mobile UPS and light mobile electric source for military information systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Linear Combustion Engine as Main Energy Unit for Hybrid Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution describes new types of the combustion engine, called as Linear Combustion Engine (LCE). The mains features of this new engine are: Nonexistence of any shaft, flywheel or other rotations component. Output of this engine is not mechanicaltorque on output shaft, but direct electric power on the linear motor - generator. This linear generator translates the mechanical periodic mowing of the piston rod to electric energy as output. Linear combustion engine is electromechanical converter the chemical energy of hydrocarbon or hydrogen fuel as input to electric energy as output. The main advantage of LCE is higher power density and less production cost in comparison with fuel cell. These properties defined probably application areas as powerunit for serial hybrids vehicles, mobile UPS and light mobile electric source for military information systems.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů