Strategie pro řízení energie v systémech aktivního tlumení s H infinity regulátorem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03130858" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03130858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Strategy for Energy Flow Management in H_Infinity Controlled Automotive Active Suspension Systems
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, energy recuperation and energy flow management in active automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed H-infinity controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. Inaddition, under certain circumstances using linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed.
Název v anglickém jazyce
A Strategy for Energy Flow Management in H_Infinity Controlled Automotive Active Suspension Systems
Popis výsledku anglicky
In the paper, energy recuperation and energy flow management in active automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed H-infinity controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. Inaddition, under certain circumstances using linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 16th Interantional Conference of Process Control 2007
ISBN
978-80-227-2677-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská technická univerzita v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Štrbské Pleso
Datum konání akce
11. 6. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—