Použití kombinovaných úloh ve výuce levných řídicích systémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03133499" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03133499 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Usage of Combined Exercises in Learning of Low Cost Controllers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper outlines our experience with combined educational exercises consisting of virtual and physical parts and they are suitable for training courses of low cost programmable logical controllers (PLCs). First of all, we introduce our training approach based on utilizing real PLCs connected to software simulations of industrial processes. The simulation offers possibility to select the complexity of a controlled task, e.g. a presence of random malfunctions. Tutors assign proper grades to students according to the quality of their programs but their testing often leads to time-consuming operations. For simple educational tasks, we have made successful experiments with formal methods based on partial search of state space of automata, which we presentin the second part of the paper. Finally, we consider possible applications of our approach for a remote learning.
Název v anglickém jazyce
Towards Usage of Combined Exercises in Learning of Low Cost Controllers
Popis výsledku anglicky
The paper outlines our experience with combined educational exercises consisting of virtual and physical parts and they are suitable for training courses of low cost programmable logical controllers (PLCs). First of all, we introduce our training approach based on utilizing real PLCs connected to software simulations of industrial processes. The simulation offers possibility to select the complexity of a controlled task, e.g. a presence of random malfunctions. Tutors assign proper grades to students according to the quality of their programs but their testing often leads to time-consuming operations. For simple educational tasks, we have made successful experiments with formal methods based on partial search of state space of automata, which we presentin the second part of the paper. Finally, we consider possible applications of our approach for a remote learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2C06010" target="_blank" >2C06010: Prostředí pro distanční vzdělávání a on-line multimediální výuku</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Informatica 2007:Proceedings of 8th IFAC Symposium on Cost Oriented Automation
ISBN
978-959-286-002-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Convencion y Expo Internacional
Místo vydání
La Habana
Místo konání akce
Ciudad de la Habana
Datum konání akce
12. 2. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—