Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03135322" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03135322 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prognóza příjmů při sestavování variant podnikatelských záměrů je stěžejním problémem podnikatelů v jakémkoliv odvětví. Na kvalitě této prognózy závisí úspěch podnikatelského záměru. Za účelem prognózy je si vhodné vyjádřit zákaznickou ochotu ke koupi výstupního produktu pomocí poptávkové křivky, jako základní charakteristiky trhu ukazující závislost (souvislost) poptávaného množství na prodejní ceně produkce. Tuto křivku jako funkci ceny v závislosti na poptávaném množství zboží P = f(Q), lze sestrojitnapř. pomocí dotazníkového průzkumu trhu a na základě znalosti této křivky a křivky měrných a marginálních nákladů podnikatelského záměru, optimalizovat produkční množství k dosažení maxima zisku. Reálná poptávková křivka se tak hodí jako dobrá pomůckapro odhad tržeb alespoň v krátkém a středně dlouhém období. V příspěvku je uveden postup vyhodnocení dotazníku s konkrétním číselným příkladem z oboru mobilních komunikací.

  • Název v anglickém jazyce

    DEMAND CURVE CONSTRUCTION ON BASE OF MARKET RESEARCH

  • Popis výsledku anglicky

    Revenue prognosis is a base problem of business plan variant schedule in each branch. Success of business plan depends on quality of revenue prognosis. It is useful explain a customer willingness to pay through the use of demand curve like is a base market characteristic explaining dependence of demand quantity on selling product price. That curve is possible to design like a price function of good quantity P = f(Q) with the aid of market research questionary and on the base of knowledge this curve pluscurve of average and marginal cost of business plan to optimize production quantity for profit maximization. The real demand curve is suit purpose for revenue estimation at least in short or middle long run. This paper brings a procedure of questionaryinterpretation with an example of factual numerical data of mobile communications.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0297" target="_blank" >GA402/06/0297: Výzkum uplatnění rozhodujících tržních kompetencí a odstranění možných rozporů v malých a středních podnicích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Finance a výkonnnost firem ve vědě, výuce a praxi

  • ISBN

    978-80-7318-536-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    256-266

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    26. 4. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku