Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03135322" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03135322 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sestavení poptávkové křivky na základě průzkumu trhu
Popis výsledku v původním jazyce
Prognóza příjmů při sestavování variant podnikatelských záměrů je stěžejním problémem podnikatelů v jakémkoliv odvětví. Na kvalitě této prognózy závisí úspěch podnikatelského záměru. Za účelem prognózy je si vhodné vyjádřit zákaznickou ochotu ke koupi výstupního produktu pomocí poptávkové křivky, jako základní charakteristiky trhu ukazující závislost (souvislost) poptávaného množství na prodejní ceně produkce. Tuto křivku jako funkci ceny v závislosti na poptávaném množství zboží P = f(Q), lze sestrojitnapř. pomocí dotazníkového průzkumu trhu a na základě znalosti této křivky a křivky měrných a marginálních nákladů podnikatelského záměru, optimalizovat produkční množství k dosažení maxima zisku. Reálná poptávková křivka se tak hodí jako dobrá pomůckapro odhad tržeb alespoň v krátkém a středně dlouhém období. V příspěvku je uveden postup vyhodnocení dotazníku s konkrétním číselným příkladem z oboru mobilních komunikací.
Název v anglickém jazyce
DEMAND CURVE CONSTRUCTION ON BASE OF MARKET RESEARCH
Popis výsledku anglicky
Revenue prognosis is a base problem of business plan variant schedule in each branch. Success of business plan depends on quality of revenue prognosis. It is useful explain a customer willingness to pay through the use of demand curve like is a base market characteristic explaining dependence of demand quantity on selling product price. That curve is possible to design like a price function of good quantity P = f(Q) with the aid of market research questionary and on the base of knowledge this curve pluscurve of average and marginal cost of business plan to optimize production quantity for profit maximization. The real demand curve is suit purpose for revenue estimation at least in short or middle long run. This paper brings a procedure of questionaryinterpretation with an example of factual numerical data of mobile communications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0297" target="_blank" >GA402/06/0297: Výzkum uplatnění rozhodujících tržních kompetencí a odstranění možných rozporů v malých a středních podnicích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Finance a výkonnnost firem ve vědě, výuce a praxi
ISBN
978-80-7318-536-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
256-266
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
26. 4. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—