Game Engine Friendly Occlusion Culling
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00147035" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00147035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Game Engine Friendly Occlusion Culling
Popis výsledku v původním jazyce
"This article presents a method which minimizes the overhead associated with occlusion queries. The method reduces the number of required state changes and should integrate easily with most game engines. The key ideas are batching of the queries and interfacing with the game engine using a dedicated render queue. We also present some additional optimizations which reduce the number of queries issued as well as the number of rendered primitives. The algorithm is based on the well-known Coherent Hierarchical Culling algorithm.",
Název v anglickém jazyce
Game Engine Friendly Occlusion Culling
Popis výsledku anglicky
"This article presents a method which minimizes the overhead associated with occlusion queries. The method reduces the number of required state changes and should integrate easily with most game engines. The key ideas are batching of the queries and interfacing with the game engine using a dedicated render queue. We also present some additional optimizations which reduce the number of queries issued as well as the number of rendered primitives. The algorithm is based on the well-known Coherent Hierarchical Culling algorithm.",
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
ShaderX7: Advanced Rendering Techniques
ISBN
1-58450-598-2
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
—
Počet stran knihy
608
Název nakladatele
Charles River Media
Místo vydání
Boston
Kód UT WoS kapitoly
—