Implementation of FlexRay Node-Local Bus Guardian
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00157607" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00157607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of FlexRay Node-Local Bus Guardian
Popis výsledku v původním jazyce
The FlexRay was designed as a new communication protocol for the safety-critical real-time applications in automotive. The node-local bus guardian (BG) is used for higher safety and also is responsible for enabling/disabling the media access and error detection. The BG concept is based on two independent communication controllers (CC) within one node. One CC (BG) takes the function of an intelligent BG and supervises the other CC (local CC). This paper describes hardware implementation of a node-local bus guardian into the field-programmable gate array (FPGA) Cyclone II and its verification by AlteraSim software. The last preliminary version of the BG specification has been applied for the project and an improved behavior of BG in the dynamic segment has been introduced and documented. This work is a part of research dealing with the reliability of x-by-wire systems in automotive.
Název v anglickém jazyce
Implementation of FlexRay Node-Local Bus Guardian
Popis výsledku anglicky
The FlexRay was designed as a new communication protocol for the safety-critical real-time applications in automotive. The node-local bus guardian (BG) is used for higher safety and also is responsible for enabling/disabling the media access and error detection. The BG concept is based on two independent communication controllers (CC) within one node. One CC (BG) takes the function of an intelligent BG and supervises the other CC (local CC). This paper describes hardware implementation of a node-local bus guardian into the field-programmable gate array (FPGA) Cyclone II and its verification by AlteraSim software. The last preliminary version of the BG specification has been applied for the project and an improved behavior of BG in the dynamic segment has been introduced and documented. This work is a part of research dealing with the reliability of x-by-wire systems in automotive.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Electronic Devices and Systems, IMAPS CS International Conference 2009 Proceedings
ISBN
978-80-214-3933-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
VUT v Brně, FEI
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
2. 9. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—