Microsystems, Microsensors and Microactuators: Research and Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F09%3A00163451" target="_blank" >RIV/68407700:21230/09:00163451 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Microsystems, Microsensors and Microactuators: Research and Education
Popis výsledku v původním jazyce
The education involves nanomaterials and smart materials for sensor and smart micro and nanosystems. System of different interconnected laboratories is necessary for high quality education. Laboratories represent design flow (design, simulation, models and modelling, verifications, testing and corrected outputs). Direct research connection as well as development together with education and direct student participation in research is desirable. Student individual projects serve as a part of research. Several workplaces are used where students work on defined tasks. The use of special instrumentation, microscope and other nanotechnology workplaces in the different institutes is necessary. There have been established direct links to technological companies. Employment of students enables to increase cooperation with companies. Students participate in research projects as well. Individual student projects contribute to student professional shaping.
Název v anglickém jazyce
Microsystems, Microsensors and Microactuators: Research and Education
Popis výsledku anglicky
The education involves nanomaterials and smart materials for sensor and smart micro and nanosystems. System of different interconnected laboratories is necessary for high quality education. Laboratories represent design flow (design, simulation, models and modelling, verifications, testing and corrected outputs). Direct research connection as well as development together with education and direct student participation in research is desirable. Student individual projects serve as a part of research. Several workplaces are used where students work on defined tasks. The use of special instrumentation, microscope and other nanotechnology workplaces in the different institutes is necessary. There have been established direct links to technological companies. Employment of students enables to increase cooperation with companies. Students participate in research projects as well. Individual student projects contribute to student professional shaping.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1601" target="_blank" >GA102/09/1601: Inteligentní mikro a nano struktury pro mikrosenzory realizované s využitím nanotechnologií</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2009 International Conference on Microelectronic Systems Education
ISBN
978-1-4244-4406-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Computer Society Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
San Francisco
Datum konání akce
25. 7. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—