Capabilities of Dynamic Reconfiguration of Multiagent-Based Industrial Control Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00167589" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00167589 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Capabilities of Dynamic Reconfiguration of Multiagent-Based Industrial Control Systems
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on reconfiguration aspects of agent-based industrial control systems. Reconfiguration is the ability of the control system to modify its behavior to cope with unusual conditions and changes of the production environment like machine breakdowns, product innovations, rush orders, etc. This paper presents a multiagent system dedicated to material flow control-manufacturing agent simulation tool (MAST)-and discusses in detail how agents efficiently cope with the dynamic reconfiguration. Two scenarios are discussed: 1) the automatic reconfiguration of the transportation paths carried out by agents in case of failures and 2) the structural reconfiguration enabling online addition, removal, or reconnection of equipment or transportation paths on the factory floor. Two proof-of-concept applications of MAST in University of Cambridge's and Vienna University of Technology's testbeds are described.
Název v anglickém jazyce
Capabilities of Dynamic Reconfiguration of Multiagent-Based Industrial Control Systems
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on reconfiguration aspects of agent-based industrial control systems. Reconfiguration is the ability of the control system to modify its behavior to cope with unusual conditions and changes of the production environment like machine breakdowns, product innovations, rush orders, etc. This paper presents a multiagent system dedicated to material flow control-manufacturing agent simulation tool (MAST)-and discusses in detail how agents efficiently cope with the dynamic reconfiguration. Two scenarios are discussed: 1) the automatic reconfiguration of the transportation paths carried out by agents in case of failures and 2) the structural reconfiguration enabling online addition, removal, or reconnection of equipment or transportation paths on the factory floor. Two proof-of-concept applications of MAST in University of Cambridge's and Vienna University of Technology's testbeds are described.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics - part A: Systems and Humans
ISSN
1083-4427
e-ISSN
—
Svazek periodika
40
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000274734300001
EID výsledku v databázi Scopus
—