Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of Barometric Sensor for Vertical Velocity Measurement.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F10%3A00174262" target="_blank" >RIV/68407700:21230/10:00174262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of Barometric Sensor for Vertical Velocity Measurement.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The measure system is based on the principle of evaluating the change of an atmospheric pressure. The vertical velocity is derived from the exponential form of the barometric equation which relates the air pressure versus the altitude. The relatively simple method has some drawbacks (a nonlinearity of the exponential dependency of the pressure versus altitude, the air temperature plays a significant role). There are used the compensated methods for measuring the vertical velocity. The correction is calculated from the horizontal velocity change which induces another vertical velocity change. The solution is based on the altitude equation, including the effects of temperature. The acceleration is evaluated in the horizontal direction using the information about the dynamic pressure. The possibility of nonlinearity compensation and temperature compensation are used.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of Barometric Sensor for Vertical Velocity Measurement.

  • Popis výsledku anglicky

    The measure system is based on the principle of evaluating the change of an atmospheric pressure. The vertical velocity is derived from the exponential form of the barometric equation which relates the air pressure versus the altitude. The relatively simple method has some drawbacks (a nonlinearity of the exponential dependency of the pressure versus altitude, the air temperature plays a significant role). There are used the compensated methods for measuring the vertical velocity. The correction is calculated from the horizontal velocity change which induces another vertical velocity change. The solution is based on the altitude equation, including the effects of temperature. The acceleration is evaluated in the horizontal direction using the information about the dynamic pressure. The possibility of nonlinearity compensation and temperature compensation are used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1601" target="_blank" >GA102/09/1601: Inteligentní mikro a nano struktury pro mikrosenzory realizované s využitím nanotechnologií</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of the Eighth International Conference on Advanced Semiconductor Devices and Microsystems

  • ISBN

    978-1-4244-8572-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    24. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku