Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Path Regeneration for Random Walks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00173994" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00173994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mkp.com/news/gpu-computing-gems-edited-by-wen-mei-w-hwu" target="_blank" >http://mkp.com/news/gpu-computing-gems-edited-by-wen-mei-w-hwu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Path Regeneration for Random Walks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter, we present a method for efficiently generating random walks on the GPU. We analyze the main drawback of naive random walk generators resulting in low GPU utilization over time, and propose an intuitive scheme for keeping all the processing units busy during the entire computation. The algorithm does not require inter-thread communication, collective operations, or intricate handling of work queues. Instead, full utilization is achieved by intelligently regenerating terminated walks. Wediscuss our optimization in the context of rendering global illumination images where random walks are used to compute the propagation of energy between light sources and cameras. Algorithms such as (bidirectional) path tracing, photon mapping, and irradiance caching directly benefit from the higher throughput; however, our technique is also applicable to non-graphical problems that explore the domain of interest by random walks.

  • Název v anglickém jazyce

    Path Regeneration for Random Walks

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter, we present a method for efficiently generating random walks on the GPU. We analyze the main drawback of naive random walk generators resulting in low GPU utilization over time, and propose an intuitive scheme for keeping all the processing units busy during the entire computation. The algorithm does not require inter-thread communication, collective operations, or intricate handling of work queues. Instead, full utilization is achieved by intelligently regenerating terminated walks. Wediscuss our optimization in the context of rendering global illumination images where random walks are used to compute the propagation of energy between light sources and cameras. Algorithms such as (bidirectional) path tracing, photon mapping, and irradiance caching directly benefit from the higher throughput; however, our technique is also applicable to non-graphical problems that explore the domain of interest by random walks.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    GPU Computing Gems, Emerald Edition

  • ISBN

    978-0-12-384988-5

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    401-412

  • Počet stran knihy

    840

  • Název nakladatele

    Morgan Kaufmann Publishers

  • Místo vydání

    San Francisco

  • Kód UT WoS kapitoly