Path Regeneration for Random Walks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00173994" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00173994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mkp.com/news/gpu-computing-gems-edited-by-wen-mei-w-hwu" target="_blank" >http://mkp.com/news/gpu-computing-gems-edited-by-wen-mei-w-hwu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Path Regeneration for Random Walks
Popis výsledku v původním jazyce
In this chapter, we present a method for efficiently generating random walks on the GPU. We analyze the main drawback of naive random walk generators resulting in low GPU utilization over time, and propose an intuitive scheme for keeping all the processing units busy during the entire computation. The algorithm does not require inter-thread communication, collective operations, or intricate handling of work queues. Instead, full utilization is achieved by intelligently regenerating terminated walks. Wediscuss our optimization in the context of rendering global illumination images where random walks are used to compute the propagation of energy between light sources and cameras. Algorithms such as (bidirectional) path tracing, photon mapping, and irradiance caching directly benefit from the higher throughput; however, our technique is also applicable to non-graphical problems that explore the domain of interest by random walks.
Název v anglickém jazyce
Path Regeneration for Random Walks
Popis výsledku anglicky
In this chapter, we present a method for efficiently generating random walks on the GPU. We analyze the main drawback of naive random walk generators resulting in low GPU utilization over time, and propose an intuitive scheme for keeping all the processing units busy during the entire computation. The algorithm does not require inter-thread communication, collective operations, or intricate handling of work queues. Instead, full utilization is achieved by intelligently regenerating terminated walks. Wediscuss our optimization in the context of rendering global illumination images where random walks are used to compute the propagation of energy between light sources and cameras. Algorithms such as (bidirectional) path tracing, photon mapping, and irradiance caching directly benefit from the higher throughput; however, our technique is also applicable to non-graphical problems that explore the domain of interest by random walks.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
GPU Computing Gems, Emerald Edition
ISBN
978-0-12-384988-5
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
401-412
Počet stran knihy
840
Název nakladatele
Morgan Kaufmann Publishers
Místo vydání
San Francisco
Kód UT WoS kapitoly
—